غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند

غرب وقتی مدافع آزادی است که منافع خود را در گرو آن ببیند

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه اصل آزادی بیان مسئله اهانت به ادیان را توجیه نمی کند، گفت: غرب زمانی به آزادی استناد می کند که حفظ منافع خود را در گرو آن بداند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورد رابطه آزادی بیان و اهانتهای دینی اظهار داشت: مفهوم آزادی بیان که امروز مطرح شده از نظر قانونی و عرف اجتماعی دارای حجیت بوده و قابل توجه و استناد نیست.

وی افزود: آزادی بیان در همه جای دنیا در حدی است که آزادیهای دیگران را محدود نکند. هیچ گونه آزادی برای انسان و غیر انسان مطلق و بدون حد و حدود نیست.

حجت الاسلام اختری یادآور شد: در تمام کشورها برای وارد شدن به حریم مقدسات نوعی محدودیت وجود دارد و پیروان ادیان برای مقدسات خود احترام قائل هستند. همین مسئله در بسیاری از کشورهای غربی نیز مشاهده می شود به طوری که وقتی فردی دارای شخصیت و مقام قابل توجه مورد اهانت قرار گیرد به دادگاه شکایت کرده و دادخواهی می کند.

وی با اشاره به مجزا بودن مسئله انتقاد و اهانت یادآور شد که اهانت به شرع از مسئله آزادی بیان جدا بوده و به نوعی جرم تلقی می شود چرا که این نوع اهانتها موجبات آزار سایر افراد را فراهم کرده، به ایجاد تنش منتهی شده، پیامدها و تبعات منفی بسیاری دارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: اهانت به مقدسات موجبات تنفر و انزجار اعضای جامعه را نسبت به یکدیگر فراهم می کند و روح مسالمت، همکاری، همیاری و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان به خطر می افتد.

وی گفت: اصل آزادی بیان مسئله اهانت دینی را نمی پذیرد اگر هم در دید اول اهانت دینی را آزادی بیان تلقی کنیم به علت پیامهای منفی و ناهنجاری ها، آن اهانت دینی از نظر عرف اجتماعی امری نکوهیده تلقی می شود.

حجت الاسلام اختری گفت: آزادی را که امروز غرب داعیه دار آن است در مورد خود اعمال نمی کنده و آن را وسیله ایی برای ایجاد فشار علیه ملتهای محروم می داند که تنها با هدف حفظ منافع خود آن را به کار می گیرد در غیر این صورت خود غربیها نیز به آزادی بیان توجه ندارند.

وی با اشاره به نمونه هایی از اعمال محدودیت علیه مسلمانان در انجام آداب و مناسک دینی خود گفت: غرب زمانی به آزادی استناد می کند که حفظ منافع خود را در گرو آن بداند در غیر این صورت اگر دفاعی از دین صورت گیرد که با منافع آنها منافات داشته باشد به شدت علیه آن واکنش نشان می دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت همچنین به مسئله حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به رغم شواهدی که علیه کشورهای غربی در نقض حقوق بشر وجود دارد هیچ کدام از سازمانهای حقوق بشر تاکنون قطعنامه ای علیه آنها صادر نکرده اند.


| شناسه مطلب: 30413







نظرات کاربران