رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم

رئیس کمیته دینی مصر: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگویی فیلم "فتنه" باشند

وی از شبکه های ماهواره ای خواست نقش اساسی در تمرکز بر رسالت اسلام و تبیین حقایق آن ارائه کنند و تصریح کرد: حضرت محمد (ص) دارای فضایل بسیاری است که اساس حقوق بشر از مبانی انسان ساز تعالیم او به شمار می رود

رییس کمیته دینی شورای ملی مصر  دستگاهها و شوراهای فرهنگی را مسئول پاسخگویی به اهانتهای مکرر به اسلام و مسلمانان خواند و گفت: آموزش درباره سیره نبوی در جهان اسلام باید در همه مراحل آموزشی صورت گیرد تا از اهانتهای مکرر جلوگیری شود.

 

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از اسلامیک نیوز، دکتر احمد هاشم رئیس کمیته دینی شورای ملی مصر که در نشست فرهنگی شورای عالی امور اسلامی مصر سخنرانی می کرد،  اظهار داشت: مسئولان آموزش در جهان اسلام باید سیره نبوی را در همه مراحل آموزشی ارائه کنند و امکان پاسخگویی به هر گونه اهانت به اهانت کنندگان به اسلام و مسلمانلان را فراهم کنند.

دکتر هاشم با اشاره به اینکه معرفی اسلام و مبارزه با اهانتهای مکرر و پاسخگویی به آن وظیفه همه مسلمانان است، افزود: شوراهای علمی ، دانشگاهها و همه افراد و چهره های فرهنگی باید برای معرفی چهره حقیقی اسلام به جهانیان تلاش کنند .

وی از شبکه های ماهواره ای خواست نقش اساسی در تمرکز بر رسالت اسلام و تبیین حقایق آن ارائه کنند و تصریح کرد: حضرت محمد (ص) دارای فضایل بسیاری است که اساس حقوق بشر از مبانی انسان ساز تعالیم او به شمار می رود.

دکتر احمد هاشم خواستار تحریم کالاهای کشورهای اهانت کننده به اسلام شد و افزود: به منظور پاسخگویی به این اقدامات چاره ای جز وحدت کشورهای اسلامی نیست.

 دکتر محمود حمدی زقزوق وزیر اوقاف مصر در این نشست فرهنگی گفت: مسلمانان در حق دین خود کوتاهی کرده اند و مسئولیت بزرگی در اهانتهای مکرر به اسلام و رسول خدا (ص) دارند . آنها به درستی نمی توانند به تعرضات افراط گراها پاسخ دهند و آنها را در عقاید شان شکست دهند و اسلام را آنگونه که هست و تعالیم، حقیقت، تمدن و فرهنگ اسلام را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین غنی است که مسلمانان با استناد به آموزه های آن می توانند با دیگران ارتباط برقرار کرده و مناقشات فکری فرهنگی در رابطه با عظمت اسلام داشته باشند، یادآور شد: این بسیار ناشایست است که مسلمانان نتوانند اسلام را به درستی معرفی کنند و غیر مسلمانان این دین را به عنوان دینی تروریستی توصیف کنند.

دکتر زقزوق گفت: این مسئله به عدم قدرت ما در ارائه آموزه های اسلام برمی گردد که تنایج مخربی دارد . چرا که اسلام امکانات بسیاری در اختیار دارد و کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان باید از این دستاوردها و امکانات بهره بسیاری برند.


| شناسه مطلب: 30749







نظرات کاربران