دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت  تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است

دبیرکل شورای جهانی کلیساها: رسالت تمامی ادیان احترام به حقوق دیگران است

اسلام و مسیحیت دارای آموزه‌های مشترک زیادی مانند ایمان به خداوند و پیروی از احکام و دستورات الهی هستند که بر ضرورت احترام متقابل تأکیدمی‌کنند.

 

دبيركل شورای جهانی كليساها با اشاره به اين‌كه اين شورا پيوسته مسيحيان را به گفت‌وگو با مسلمانان و حل اختلافات موجود تشويق‌می‌كند؛ رسالت حقيقی تمامی اديان آسمانی را صلح، هم‌زيستی مسالمت‌آميز و احترام به حقوق ديگران دانست.

گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روزنامه عربستانی «الرياض»، شورای جهانی كليساها با صدور بيانيه‌ای، بر نقش مهم كليساهای جوامع اروپايی بر تقويت گفت‌وگوی اسلام و مسيحيت و از بين‌بردن تصاوير نادرست و غيرواقعی از تعاليم و مقدسات دين اسلام تأكيد و اعلام‌‌كرد: تمامی غرب دشمن اسلام و مسلمانان نيستند.

«ساموئل كوبيا»، دبيركل شورای جهانی كليساها در اين بيانيه گفت: اسلام و مسيحيت دارای آموزه‌های مشترك زيادی مانند ايمان به خداوند و پيروی از احكام و دستورات الهی هستند كه بر ضرورت احترام متقابل تأكيدمی‌كنند.

ساموئل كوبيا تصريح‌كرد: انديشمندان اديان اسلام و مسيحيت بايد از تجربه 14 قرن هم‌زيستی مسالمت‌آميز مسلمان و مسيحيان در كنار يكديگر استفاده‌ و زمينه را برای تفاهم بيشتر و كنارگذاشتن اختلافات فرهنگی و اعتقادی فراهم‌كنند.

 
 
وی خاطرنشان‌كرد: تنها گروه‌ها و احزاب افراطی در جوامع غربی هستند كه با دين اسلام و مسلمانان به مخالفت‌می‌پردازند كه نبايد به افكار و انديشه‌های آن‌ها توجه‌كرد.

ساموئل كوبيا همچنين اظهاركرد: مسيحيان نيز بايد با رجوع به منابع موثق اسلامی و گفت‌‌وگو با انديشمندان و علمای مسلمان با واقعيت‌های اين دين آشناشوند.

دبيركل شورای جهانی كليساها در پايان‌ گفت: ما پيوسته رهبران كليساها را به گفت‌وگو و مذاكره با علمای مسلمان تشويق‌می‌كنيم و اميداست كه اين اقدام گام مهمی در برقراری صلح بين پيروان اديان باشد.

 


| شناسه مطلب: 30751







نظرات کاربران