گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند

گروهی از زایران انفرادی در میانه راه در عراق رها شدند

معاون عتبات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت گفت: زایران ایرانی در عتبات عالیات عراق در روزهای تاسوعا و عاشورا با مشکلی مواجه نشدند و اکنون در راه بازگشت به کشور هستند.

حسين اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به خروج زايران انفرادي براي زيارت عتبات عاليات عراق در اين روزها بدون هيچ مشكلي، اظهار داشت: فقط يك مورد از رها شدن گروه زايران انفرادي در عراق در ميانه‌ي راه گزارش شد كه در آن، مدير يكي از اين كاروان‌هاي غير مجاز در خاك عراق به بهانه‌ي مشكل‌دار بودن رواديدش با پول‌ها به ايران بازگشت و زايران را در اين كشور رها كرد.

وي ادامه داد: اين گروه اكنون در كربلاست و از خانواده‌هاي آنها درخواست شده است كه وجهي را به شماره حساب بانكي سازمان حج و زيارت يا شركت مسؤول در اعزام كاروان‌هاي ايراني به عراق واريز كنند تا براي بازگرداندن اين گروه از زايران انفرادي به كشور اقدام شود.

اكبري بيان كرد:‌ از اين نمونه‌ها بسيار گزارش مي‌شود و سازمان حج و زيارت بايد از اين گزارش‌ها مطمئن شود تا مشكل زايران را بتواند رفع كند.

مدير عامل شركت كارگزاران زيارتي ايران با بيان اين‌كه كاروان‌هاي زيارتي ايران در اين روزهاي پرازدحام در كربلا با مشكلي مواجه نشدند، به خبرنگار حج و زيارت ايسنا گفت: به‌دليل شلوغي راه‌ها، سه اتوبوس حامل زايران ايراني كه قرار بود به نجف سفر كنند، نتوانستند بروند و در مرز مهران ماندند؛ اما امروز اين كاروان‌ها اعزام مي‌شوند.

مصطفي مهذب اظهار كرد: بايد اتوبوس‌ها از عراق مي‌آمدند تا اين زايران را به نجف ببرند؛ ولي به‌دليل شلوغي راه‌ها به مناسبت تاسوعا و عاشورا، اين اتوبوس‌ها نرسيدند. بنابراين زايران سه اتوبوس در مرز مهران ماندند.

وي افزود: تمام زايراني كه بايد تاسوعا و عاشورا به كربلا مي‌رفتند، طبق برنامه در اين شهر بودند و اكنون حدود 120 كاروان درحال بازگشت به كشور هستند.

او درباره‌ي پرداخت جريمه به زايران بازمانده از برنامه‌ي سفر، بيان كرد: اين مسايل معمولا به مشكلات كشور عراق مربوط مي‌شود و معمولا ازسوي دو طرف ايراني و عراقي رفع مي‌شود و زايران نيز توجيه مي‌شوند.

مهذب درباره‌ي وعده‌ي برخي براي راه‌اندازي سفرهاي زيارتي عتبات عاليات عراق به‌صورت پروازي، توضيح داد: اكنون كاروان‌هاي تحت نظر سازمان حج و زيارت به‌صورت زميني به عراق مي‌روند و پروازي ندارند، چون مسير بغداد تا عتبات عاليات نجف و كربلا مشكل امنيتي دارد و خطرناك است. به اين دليل، تاكنون از مسير پروازي براي اعزام زايران استفاده نشده است؛ اما بعضي افراد خارج از سيستم سازمان حج و زيارت با هزينه‌ي بيشتري اين كار را انجام مي‌دهند.

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت ـ حسين اكبري ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: مسير بغداد تا كربلا يا نجف، نا امن است و دو دولت ايران و عراق، استفاده از اين مسير را براي زايران ايراني صلاح نمي‌دانند؛ ولي بعضي افراد با شركت هواپيمايي عراق هماهنگي و كاروان‌هايي را با استفاده از خط پروازي تهران ـ بغداد راه‌اندازي مي‌كنند كه دولت ايران اين موضوع را تاييد نمي‌كند.


| شناسه مطلب: 31743







نظرات کاربران