بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است

بارش‌ها اعزام کاروان‌ها را به عراق با اختلال روبه‌رو کرده است

معاون امور عتبات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت گفت: بارش برف و برودت هوا در روزهای اخیر، اعزام کاروان‌های ایرانی را به عراق با اختلال مواجه کرده است.

حسين اكبري ‌در گفت‌وگو با ايسنا،‌ اظهار كرد: روز گذشته به‌دليل بارش، از 38 كاروان‌ اعزام‌شده به مرز مهران فقط 12 كاروان و از 12 كاروان اعزامي به مرز شلمچه، هفت كاروان به اين مرز رسيدند. در دور پيشين سرما نيز تعداد زيادي از زايران نتوانستند به اين سفر بروند كه البته با توجه به اين شرايط، طبيعي است؛ اما اين گروه‌ها به‌تدريج اعزام مي‌شوند.

وي ادامه داد: در اعزام دوباره‌ي گروه‌هايي كه سفر آن‌ها با تاخير مواجه شده است، نوبت ثبت نام شده‌هاي پيشين در كاروان‌ها تغيير نمي‌كند و به‌تدريج گروه‌هاي تاخيري به عراق اعزام مي‌شوند.

به گفته‌ي او، از ماه محرم، طبق برنامه‌ريزي صورت‌گرفته‌،‌ روزانه دو هزار نفر در قالب كاروان‌هاي تحت نظر اين سازمان به عراق اعزام مي‌شوند.

وي با اشاره به مشكلات ايجادشده براي زايران ايراني در عراق با توجه به شرايط نامساعد جوي، بيان كرد: در عراق به‌دليل سرما، براي زايران مشكلاتي در بخش خدمات ايجاد مي‌شوند و گاهي طرف‌هاي عراقي اصول را رعايت نمي‌كنند؛ اما در هر صورت، خدمات در عراق در همين سطح‌اند.

اكبري با بيان اين‌كه سفارت عراق بار ديگر صدور رواديد به انفرادي‌ها را آغاز كرده است، گفت: اكنون مشكلي براي زايران انفرادي در مرز وجود ندارد، چون مرزداران عراقي نيز به اين زايران اجازه‌ي ورود به كشور را مي‌دهند. مشكل وقتي بروز مي‌كند كه سفارت عراق رواديد انفرادي صادر كند، ولي اجازه‌ي خروج از مرز را ندهد.


| شناسه مطلب: 31833







نظرات کاربران