رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند

رسانه ها خبرنگار تخصصی حج تربیت کنند

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری تربیت خبرنگار تخصصی حج و تشکیل گروه اختصاصی حج و زیارت در رسانه ها را زمینه مناسبی برای انتقال معنویت و جذابیتهای حج و همچنین بهره مندی از ظرفیتهای بالای فرهنگ حج دانست.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری تربیت خبرنگار تخصصی حج و تشکیل گروه اختصاصی حج و زیارت در رسانه ها را زمینه مناسبی برای انتقال معنویت و جذابیتهای حج و همچنین بهره مندی از ظرفیتهای بالای فرهنگ حج دانست.
غلامحسین اسلامی فرد در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به حج گفت :  بعثه مقام معظم رهبری آمادگی دارد تا با استفاده از قابلیتهای حرفه ای و پژوهشی  دوره هایی برای آموزش خبرنگاران تخصصی این حوزه برگزار کند.

وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت اطلاع رسانی در خصوص حج گفت : ایام عمره و حج مقوله ای هستند که اطلاع رسانی در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا هر ساله  بیش از 100 هزار زائر در ایام تمتع حدود 600 هزار زائر ایرانی در ایام عمره  در بین زائرانی از ملل مختلف حضور می یابند و این امر  ضرورت اطلاع رسانی   دقیق و جامع از حج و عمره را دو چندان می کند.

مدیرمسئول نشریه زائر حج را فرصتی کم نظیر برای مسلمانان به منظور شناخت آراء و افکار یکدیگر و بررسی مشکلات دنیای اسلام و تبادل نظر در این خصوص دانست و گفت : همه رسانه ها خصوصا رسانه هایی برد منطقه ای و بین المللی دارند، نقش بسیار مهمی در این رابطه می توانند ایفا کنند.

 وی  خواستار اهتمام رسانه ها در پوشش  جامع  اخبار حج و زیارت و نگاه تحلیل گونه در خصوص فرهنگ حج وفرهنگ زیارت در ایران و سایر جوامع اسلامی  شد و افزود :  این امر آثار فردی و جمعی حج  را که مورد توجه آموزه های دینی ما است بیشتر و بهتر حاصل می کند.

اسلامی فرد با بیان اینکه اطلاع رسانی در حج امسال با ساختار جدیدی صورت گرفته است، گفت :  در سال جاری مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری بر اساس  تدبیر نماینده محترم ولی فقیه واحدهای مستقل و پراکنده ای از جمله سایت حج، ستادخبری حج، و روزنامه زائر را  به شکل مدیریت متمرکز تحت پوشش قرار داد.

وی از جمله نتایج ساختار جدید مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی در سال جاری را  فعال سازی اطلاع رسانی و مشارکت بیشتر رسانه ها  در طول مراسم عمره و حج سال جاری دانست و گفت : امسال خبرنگارانی از رسانه های مختلف همچون واحد مرکزی خبر، خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری مهر و سایت خبری حج با یک دوره آموزشی مختصر برای پوشش مراسم عمره اعزام شدند که این افراد علاوه بر تولید خبر برای رسانه های خود با  پایگاه اطلاع رسانی حج نیز همکاری داشتند.

اسلامی فرد نشریه انسجام اسلامی را نشریه رسمی بعثه مقام معظم رهبری در ایام عمره در طول سال 86 برشمرد و گفت : این نشریه به صورت دیواری، هفته ای دو مرتبه در هتل های محل استقرار زائران منتشر می شود.

وی در خصوص برنامه ریزی قبل از موسم برای اطلاع رسانی در ایام حج افزود : حاصل برگزاری جلسات متعدد با همکاران صدا و سیما، رسانه های مکتوب و همکارانی در قم و تهران، قبل از برگزاری موسم، انجام هماهنگی های لازم و تدوین برنامه عملیاتی اطلاع رسانی حج 86 و پیشنهاد سوژه های خبری و گزارشی در مکه مکرمه و مدینه منوره در 49 و تشکیل تیم تحریریه روزنامه زائر با استفاده از نیروهای حرفه ای بند بود.

 مدیر مسئول نشریه زائر در خصوص چگونگی اعزام خبرنگاران حج در سالجاری گفت : امسال همکارانی از روزنامه رسالت، ایران، اطلاعات، اعتمادملی و خبرگزاری های مهر و ایرنا در جلسه ای مشترک انتخاب شدند و امروزکه با عنایت خداوند و توجهات ولی عصر (عج) حج سال جاری با موفقیت پایان یافته عملکرد همکاران رسانه ای در مجموع موفق ارزیابی می شود.

مدیرمسئول زائرگفت : مقوله اطلاع رسانی و خبری حج یک بحث تخصصی و فنی است  و فرصت مناسبی است که رسانه ها  با بهره مندی از قابیلت های موجود درمعاونت آموزش و پژوهش، مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی  و همچنین معاونت برنامه ریزی، نظارت  و ارزشیابی بعثه، برای تربیت خبرنگاران  با هدف کار تخصصی در زمینه حج  و زیارت اقدام کنند.

وی افزود : این کار می تواند با همکاری سه جانبه رسانه ها ، بعثه مقام معظم رهبری و نهادهای آموزشی و دانشکده هایی که ویژه اطلاع رسانی مذهبی و کار خبری هستند انجام شود.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری آگاهی نسبت به مسایل حج در حوزه های سیاسی و اجتماعی و همچنین آگاهی به اعمال و مناسک حج و اطلاعات مرتبط با راز و رمز و آثار آن درکنار دانش رسانه ای در حوزه خبر و روزنامه نگاری را از ملزومات موفقیت در اطلاع رسانی تخصصی در حوزه حج و زیارت دانست.

اسلامی فرد گفت : حج در کلیت خود یک کار فرهنگی است و نماینده ولی فقیه در  سالیان گذشته بر این نکته تاکید داشتند که تمامی کارحج کار فرهنگی است و کار اجرایی حج نیز همگی جزو کار فرهنگی به حساب می آید که خوشبختانه با اهتمام و پیگیری بعثه مقام معظم رهبری و ریاست محترم سازمان حج و زیارت مقوله حج از دیدگاه کارگزاران حج تبدیل به یک مقوله فرهنگی شده و بسیاری از ابتکارات فرهنگی از سوی خود کاروانها و مدیران مطرح می شود.

وی افزود : در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب سال انسجام اسلامی نامگذاری شده در تمامی فعالیتهای بعثه مقام معظم رهبری محور اصلی برنامه ها و همایش ها بحث انسجام اسلامی و راههای تقویت و همدلی و نزدیکی جهان اسلام و مبارزه با توطئه های دشمنان بود.
 


| شناسه مطلب: 31952







نظرات کاربران