حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است

حج زیباترین و جامع‌ترین عبادت‌های جمعی است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از هنرمندان و مستند سازان سینما و تلویزیون که در حج سال جاری شرکت دارند خواست پس از شناخت زیبایی‌های حج آنها را به تصویر بکشند.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني از هنرمندان و مستند سازان سينما و تلويزيون كه در حج سال جاري شركت دارند خواست پس از شناخت زيبايي‌هاي حج آنها را به تصوير بكشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جمعي از هنرمندان و مستندسازان سينما و تلويزيون عصر دوشنبه در بعثه مقام معظم رهبري حضور يافتند و با نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار كردند.

اين ديدار با پاسخ هنرمندان و مستندسازان به اين سوال آيت‌الله محمدي ري‌شهري كه چه برداشت شخصي از حج داريد آغاز شد.

هنرمندان در پاسخ به اين سؤال اثرات فريضه الهي حج بر روح و جان خود را بيان داشتند.

سپس نماينده ولي‌فقيه در تبيين زيبايي حج گفت:

حج در واقع زيباترين و جامع‌ترين عبادت‌هاي جمعي است و هنرمند توانمند بايد اين زيبايي‌ها را كشف كند و به تصوير بكشد.

وي افزود: از آنجا كه خداوند زيباي مطلق است تمامي عبادات و دستورات پروردگار نيز زيباست. چشمي لازم است تا زيبايي‌ها را درك كند.

سرپرست حجاج ايراني تاكيد كرد اگر چشم واقع‌بين انسان گشوده شود عبادات را جز زيبايي نمي‌بيند و بر اساس روايات انسان عاقل گناه نمي‌كند زيرا زشتي گناه را مي‌بيند و به سوي آن نمي‌رود.

نماينده ولي‌فقيه با اشاره به فرمايشي از امام راحل‌(رض) حج را به‌سان قرآن داراي ظاهر و باطن زيبا دانست و گفت: هرچه معرفت نسبت به حج عميق‌تر باشد،  بهره‌گيري و بهره‌دهي بيشتري از حج خواهد شد.

وي افزود: حج ظاهر و باطني دارد هنرمند توانا با نگاه ظريف و عميق خود مي‌تواند در مورد فلسفه، اسرار و راز و رمز حج به نسبت آحاد مردم برنامه مستند توليد كند.

آقاي ري‌شهري كار هنرمندانه در مورد حج را بسيار سنگين دانست و گفت: هنرمند توانا بايد با استفاده از ابزار هنر وتعهد خود براي عموم مردم در هر مقطع سني و با هر درجه از تعهد و ايمان برنامه‌سازي كند.

سرپرست حجاج ايراني افزود: اگر در پاره‌اي موارد نارسايي در حج مشاهده شود مربوط به عملكرد افراد است كه براي حل مشكل بايد ضبط و ثبت شود.

پيش از سخنان آيت‌الله ري‌شهري، گروسي مدير امور حج صدا و سيما به برنامه‌هاي در دست اقدام صدا و سيما براي مستند سازي حج پرداخت و گفت: براساس رهنمود نماينده ولي‌فقيه از دو سال گذشته توليد و پخش برنامه‌هاي مستند حج آغاز شده و در سال جاري نيز جمعي از هنرمنداني توانا تهيه و توليد فيلم‌نامه برنامه‌‏هاي مستند در مورد زواياي مختلف فريضه حج را در دستور كار فعاليت‌هاي هنري خود قرار داده‌اند.

وي افزود: محورهاي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي توليد در سيماي جمهوري اسلامي با همكاري و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري تنظیم می‌شود.


| شناسه مطلب: 32139







نظرات کاربران