امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد

امسال تاخیر پروازهای برگشت حجاج به حداقل می‌رسد

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با تمهیدات انجام شده پیش بینی می‌شود در پروازهای برگشت حجاج کمترین میزان تاخیر را نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: با تمهيدات انجام شده پيش بيني مي‌شود در پروازهاي برگشت حجاج كمترين ميزان تاخير را نسبت به سالهاي گذشته داشته باشيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مصطفي خاكسار قهرودي ، روز دوشنبه، در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با سرپرست حجاج كشورمان، در مكه افزود: با برنامه ريزي‌هاي انجام شده از سوي دست اندركاران اجرايي حج كشورمان و نيز اقدام كشور عربستان در توسعه فرودگاه جده، اميد است كه مشكلات حجاج در پروازهاي برگشت حج تمتع امسال كمتر شده و ميزان تاخيرها هم به حداقل برسد.

وي با اشاره به اينكه موسم حج امسال براي حجاج ايراني از ويژگي‌هاي خاص برخوردار بود، به حضور رييس جمهوري كشورمان در مراسم حج اشاره كرد و افزود: حضور ايشان در اين موسم بركات اجرايي هم داشت و برخي مسائل كلان با پادشاه عربستان گفت و گو شد.

وي افزود: علاوه بر اين رييس جمهوري به‌عنوان رييس شوراي عالي حج و زيارت از نزديك در جريان مشكلات قرار گرفتند كه در رفع مشكلات مي‌تواند تاثير گذار باشد.

رييس سازمان حج و زيارت ارائه خدمات بهتر و كيفي در بخش تامين غذا در مدينه و مكه و بخصوص در ايام تشريق و برنامه‌هاي خاص در بخش فرهنگي را از ديگر ويژگي‌هاي اجرايي حج امسال برشمرد.

بگفته وي با وجودي كه براي اولين بار درصد بالاي زائران را امسال افراد مسن تشكيل مي‌دهند، با برنامه‌ريزي صحيح كمترين آسيب و نگراني در اين خصوص ايجاد شد.

خاكسار قهرودي گفت: كار اجرايي در حج امسال با يك رويكرد فرهنگي توام بود كه اين خود موجبات شناسايي و شكوفايي استعدادهاي نهفته در پيكره كاروانها را فراهم ساخت .

وي با اشاره به افزايش بودجه فرهنگي كاروانها تا شش برابر نسبت به قبل و نيز توجه ويژه به موضوع جانبازان و خانواده‌ها شهدا، گفت: اين وضعيت يك فضاي فرهنگي معنوي خاصي را بر كاروانها حاكم كرده است.

رييس سازمان حج و زيارت كشورمان روند كار اجرايي حج را امسال در همه زمينه‌ها رو به بهبودي بيشنتر توصيف كرد و گفت: براي امور اجرايي حج سال آينده كارهاي اجرايي از الان شروع شده است.

وي با اشاره به مشكلات حمل و نقل درون شهري زائران در مكه و محدوديتهاي ترافيكي بخصوص در قبل و بعد از عيد قربان گفت: سعي داريم براي سال آينده حداقل ‪ ۲۰‬درصد حجاج را در اماكن و هتلهاي نزديكتر به حرم ساماندهي كنيم و اين امر اگرچه هزينه‌ها را بصورت قابل توجه افزايش خواهد داد ولي كار مقدماتي شناسايي و عقد قراردادها آغاز شده است.

خاكسار قهرودي با اشاره به تغيير زمان عيد قربان در سالجاري در عربستان گفت: اين تغيير در برنامه بازگشت حجاج كوچكترين تاثيري نخواهد گذاشت.


| شناسه مطلب: 32173







نظرات کاربران