از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید

از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید

آیت الله ری شهری در جمع حافظان و قاریان اعزامی به حج: از این سرزمین پیام آور انس با قرآن برای مردم کشورمان باشید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سرپرست حجاج جمهوري اسلامي ايران در ديدار با گروه حافظان و قاريان قرآن مجيد با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري بر انس و تدبر در قرآن مجيد، از آنان خواست تا از اين سرزمين پيام آور انس و تدبر در کتاب نور و هدايت به سرزمين ايران اسلامي باشند.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

آيت الله محمدي ري شهري روز شنبه در بعثه مقام معظم رهبري در مکه مکرمه، قاريان و حافظان قرآن مجيد را به تلاش براي بهره گيري هرچه بيشتر زائران ايراني خانه خدا از کلام الهي فراخواند و با استناد به روايتي از علي عليه السلام گفت: کسي که با قرآن مانوس باشد، از مفارقت و جدايي ديگران، احساس وحشت نخواهد داشت .

رييس دانشکده علوم حديث، انس با قرآن را آرام و قرار گرفتن دل ها در همراهي با آن دانست و افزود: انس با قرآن صرفا با تلاوت و يا حفظ قرآن صورت نخواهد گرفت، بلکه بايد قاري موانع انس با قرآن را از خود دور کند و مقتضيات آن را ايجاد نمايد.

وي آسيب شناسي انس با قرآن يعني شناسايي موانع مادي و معنوي انس با قرآن را از مواردي دانست که لازم است فعالان قرآني و حاملان قرآن نسبت به آن کوشا باشند.

آقاي ري شهري گفت: گناه از موانع باطني و عدم برنامه ريزي صحيح براي حفظ و يا تلاوت قرآن را هم مي توان از جمله موانع ظاهري انس با قرآن دانست.

وي تدبر در قرآن را از جمله عوامل انس با قرآن برشمرد و گفت: قاريان و حافظان قرآن هرچه در اعماق اين اقيانوس بزرگ، نفوذ بيشتري داشته باشند، بهره مندي بيشتري از آن خواهند داشت.

وي در پايان به سازمان اوقاف و امور خيريه توصيه کرد تا درجزوه اي، وضعيت موجود فعاليت هاي قرآني در کل کشور توسط سازمان ها و نهادهاي قرآني به همراه تعداد قاريان ممتاز و حافظان کل قرآن مجيد منتشر شود.

در ابتداي اين جلسه عزتي نماينده سازمان اوقاف و امور خيريه طي گزارشي به بيان فعاليت هاي انجام شده توسط گروه حافظان و قاريان اعزامي به حج سال جاري پرداخت.

وي گفت: در سال جاري هياتي متشکل از 30 نفر از قاريان ممتاز و حافظان کل قرآن مجيد به حج اعزام شده اند که در آن يک گروه تواشيح نيز وجود دارد.

نماينده سازمان اوقاف با تشکر از بعثه مقام معظم رهبري به منظور انجام هماهنگي هاي لازم و زمينه سازي براي انجام برنامه هاي قرآني برگزاري جلسات انس با قرآن در مسجدالحرام را از موفق ترين برنامه هاي سال جاري دانست که با استقبال بالايي نيز روبرو بوده است.


| شناسه مطلب: 32176







نظرات کاربران