بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه

بازدید آیت‌الله ری‌شهری از بعثه ترکیه

جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای برگزاری هرچه با شکوهتر مراسم حج تمتع و استفاده از تجربیات مشترک برای خدمت رسانی بهتر به زایران خانه خدا با یکدیگر تبادل نظر و همکاری می کنند.

 جمهوري اسلامي ايران و تركيه براي برگزاري هرچه با شكوهتر مراسم حج تمتع و استفاده از تجربيات مشترك براي خدمت رساني بهتر به زايران خانه خدا با يكديگر تبادل نظر و همكاري مي كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين توافق امروز در جريان ديدار آيت الله ري شهري نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران ايراني خانه خدا با آقاي پرفسور علي بارداك اوغلو رئيس سازمان ديانت و همچنين رئيس بعثه تركيه در مكه مكرمه به دست آمد.

در اين ديدار كه در بعثه تركيه انجام شد و هياتي از مسوولان بعثه مقام معظم رهبري آقاي ري شهري را همراهي مي كردند ، در باره مسائل مختلف جهان اسلام ، بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

آقاي ري شهري با اظهار اميدواري نسبت به توسعه و تقويت روابط سياسي ، فرهنگي و اقتصادي دو كشور گفت: آقاي بارداك اوغلو در نظام ديني تركيه داراي مقام و مرتبه مهمي است و ايشان مي تواند در گسترش مناسبات فرهنگي و ديني دو كشور تاثير سازنده اي داشته باشد.

نماينده ولي فقيه با دعوت از رئيس سازمان ديانت تركيه براي ديدار از ايران گفت : پژوهش هاي زيادي در مباحث مختلف ديني از جمله در مسائل موضوعي احاديث در ايران صورت گرفته است و دو كشور مي توانند نتايج تحقيقات خود را در مسائل ديني با يكديگر مبادله كنند و كتابهاي مذهبي ويژه جوانان كه در ايران به چاپ رسيده است ، از كيفيت و قابليت خوبي براي ترجمه به زبان تركي استانبولي برخوردار است و براي جوانان آن كشور سودمند خواهد بود.

وي در اين زمينه به انتشار كتاب 14جلدي و مستند "حكمت نامه پيامبر اعظم" به مناسبت سال پيامبر اعظم در سال گذشته و همچنين انتشار دو جلد كتاب تحت عنوان نهج الذكر و نهج الدعا مستند به منابع فريقين اشاره كرد و آمادگي موسسه بين المللي دارالحديث را براي همكاري با موسسات علمي و مذهبي تركيه به اطلاع وي رساند.

وزير ديانت تركيه نيز در اين ديدار از ايران به عنوان مركز علم و تمدن ياد كرد و با خاطره انگيز خواندن ديدار خود از شهرهاي شيراز ، اصفهان و شهر ري ، خواستار همكاري مشترك دو كشور در زمينه برگزاري حج تمتع و استفاده از تجربيات يكديگر در خدمت رساني هرچه بهتر به حجاج شد كه مورد استقبال و موافقت آقاي ري شهري قرار گرفت و مقرر شد براي شكل گيري اين همكاري ، تماسهاي فيمابين در تهران و آنكارا پيگري شود.

رئيس سازمان ديانت تركيه همچنين از تلاشهاي بعثه مقام معظم رهبري در تقريب بين مذاهب اسلامي تمجيد كرد و گفت: ما اين تلاشها را ارج مي نهيم و آن را گامي مهم در جهت همدلي و نزديكي ميان مسلمانان مي دانيم.

وي در پايان با ابراز خوشحالي از حضور دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در سفر حج تمتع سال جاري ، از آقاي ري شهري خواست تا سلام گرم وي را به ايشان ابلاغ كند.

 


| شناسه مطلب: 32178







نظرات کاربران