یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی

یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی


نیاز اصلی حاجیان رسیدن به معرفت حج است یک گفت‌وگوی کوتاه با زوج اهوازی

روبروي كعبه نشسته بودم به روزهايي فكر مي‌كردم كه در مكه هستم و كمتر مي‌توانم براي بهره‌مندي از فضاي مسجدالحرام به اينجا بيايم. گاهي دو ركعت نماز مي‌خواندم و باز به كعبه خيره مي‌شدم. نمي‌دانم شايد اين دو نفر از طرح پشت جليقه‌ام فهميدند كه اهل زائرم آرام صدايم زدند. سؤال داشتند. برايم جالب بود كه اينجا روبروي مستجار نشسته باشي و دلت بخواهد با كساني حرف بزني كه اين روزها را با نشريه آنها سپري مي‌كني. مهندس يزداني مهندس كامپيوتر بود كه با همسرش خانم دكتر تدين روي سجاده‌اي ساده نشسته بودند. از نشريه پرسيدند و نحوه توليد آن. برايشان توضيح دادم كه چگونه اين نشريه را در اينجا توليد مي‌كنيم. در چشم‌هايشان پيدا بود كه حس كنجكاوي نابي در آن‌ها ظهور كرده است. اهل مطالعه بودند و همين مسأله باعث شده بود نسبت به بعضي از مطالب نكاتي داشته باشند:

- به نظر مي‌رسد بايد مطالب بيشتر جنبه‌هاي معرفتي زائران را تقويت كنند. اسرار حج را بايد بيشتر در اين نشريه بيان كرد. فرصت مطالعه براي آدم‌ها در اين سفر كم است بايد شما كاري بكنيد كه بيشتر و بهتر بتوانند از فضاي اينجا استفاده كنند.

به نظر مي‌رسد اطلاع‌رساني در مورد مسايل مربوط به برگزاري حج بسيار خوب و مفيد و لازم است اما زائر و حاجي بايد بيشتر به مسايل مربوط به معارف حج آگاه شود.

حرف‌هايشان تازه گل انداخته است دوست دارند درباره مسايل مختلف نشريه بگويند.

- به نظر من نسبت به جلسه يادبود مرحوم قيصر امين‌پور بايد بيشتر كار مي‌شد. البته شما خبر آن را زديد اما واقعاً قيصر امين‌پور يك استوانه بود. كاش دوستان شما اين مراسم را جدي‌تر پي‌گيري مي‌كردند تا جايي كه اطلاع دارم چند شاعر خوب كه در مراسم امسال هم هستند مي‌توانستند بيايند و جلسه را رونق بيشتري بدهند. به نظر من حتماً شما در لابلاي صفحات نشريه‌تان از آثار قيصر امين‌پور استفاده كنيد.

از سفر امسال راضي بودند و دوست داشتند از اين فرصت استفاده كنند. لابلاي صحبت‌ها فهميدم كه خانم دكتر تدين جانباز 40 درصد هستند و يك پاي مصنوعي و عصايي كه كنارشان بود اين مساله را تاييد مي‌كرد. دوست داشتم با اين دو زوج فرهيخته صحبت كنم اما مجال نبود. پرسيدم چند فرزند داريد گفتند 4 فرزند كه 3 نفرشان دانشجو هستند. خوشحال بودم از اينكه در كنار خانه خدا با كساني هم صحبت شده‌ام كه رنگ و بوي خدايي در بيانشان و لحظاتشان جاري است. راستي ما براي ارتقاء سطح معرفت زائران بايد بيشتر از اين كار كنيم. شايد گاهي غافل مي‌شويم، اما تمام فراهم كردن  اين مقدمات براي بهره‌مندي بيشتر زائران از فضاي معنوي اين سرزمين است. يادمان باشد اين سفر، سفر شناخت است و لازمه شناخت معرفت ناب است.


| شناسه مطلب: 32183







نظرات کاربران