رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد

رییس گروه پزشکی حج کشورمان وضعیت سلامتی حجاج را مطلوب توصیف کرد

رییس گروه پزشکی حج جمهوری اسلامی ایران ، روند حاکم بر فضای بهداشتی درمانی زائران کشورمان را از نخستین لحظه ورود تا به امروز مطلوب توصیف کرد

 
. دكتر محمدتقي حلي‌ساز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي در سرزمين منا ، اين وضعيت را نتيجه كنترل بهداشتي و درماني و پيشگيرانه پزشكي كاروانها عنوان كرد.

وي با اشاره به راه‌اندازي يك بيمارستان با همه تجهيزات پزشكي و دارويي لازم در مشاعر مقدس افزود: در حال حاضر بخشهاي مختلف از جمله راديولوژي ، چشم‌پزشكي، آزمايشگاهي ، مددكاري ، درمانگاههاي تخصصي و بستري بيمارستان فعال و آماده پذيرش بيماران هستند.

وي ادامه داد: همچنين بخش پزشكان عرب زبان نيز فعال مي‌باشد كه در صورت نياز بيماران به اعزام به بيمارستانهاي عربستان، در كمترين زمان ممكن به آنجا انتقال و تحت درمان قرار مي‌گيرند.

وي تعداد بيماران فوتي در مدت حدود يك ماه گذشته از ورود زائران خانه خدا در شهرهاي مكه و مدينه و مناطق مختلف عرفات ، مشعر و منا را مجموعا ‪ ۱۳‬نفر عنوان كرد و گفت: برخي از موارد فوتي ناشي از تصادف و مابقي هم عمدتا بيماري قلبي بوده كه در خارج از بيمارستان رخ داده و كليه موارد بلافاصله به بستگان افراد متوفي اطلاع داده شده است.

دكتر حلي ساز ادامه داد: اين تعداد آمار فوتي با توجه به مسن بودن بيش از ‪ ۸۰‬درصد زائران كشورمان آمار غيرمعقولي بنظر نمي‌آيد.

وي همچنين گفت: براي اينكه در روزهاي باقيمانده از مناسك معنوي حج اتفاق خاصي رخ ندهد و روند موجود درماني صيانت شود،افزود: روحانيون كاروانها تلاش كنند كه از نايب براي انجام رمي جمرات براي افراد مسن استفاده نمايند.

وي افزود: كاركنان بيمارستان تا آخرين نفري از حجاج كه در منا براي اعمال حضور داشته باشند با تمام توان تخصصي و تجهيزاتي به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

‪ ۱۰۲‬هزاز زائر كشورمان از عصر دوشنبه تا روز جمعه براي انجام مناسك حج در مشاعر مقدس بسر مي‌برند.

 


| شناسه مطلب: 32230







نظرات کاربران