اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد

اعزام کاروان قرآنیان به عمره ازدهه سوم خرداد

مشاور رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی از اعزام نخستین گروه فعالان قرآنی به سرزمین وحی در هفته پایانی خرداد خبر داد و گفت: اعزام گروه های بعدی تا نیمه تیرماه ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، محمد انصاری راد، مشاور رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور درباره زمان اعزام کاروان قرآنیان به سرزمین وحی گفت: نخستین گروه از کاروان عمره قرآنیان در هفته پایانی خرداد به عمره مفرده اعزام می شوند و اعزام دو گروه دیگر تا نیمه تیر ماه ادامه می یابد.

وی با بیان این مطلب که سهمیه پیش بینی شده برای این کاروان ها 750 نفر بود، اظهار کرد: اما بنابر محدودیت سهمیه ای که سازمان حج و زیارت در اختیار مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی قرار داده است، در مرحله نخست سه گروه 115 نفره به عمره مفرده مشرف می شوند و تلاش بر آن است تا باقی افراد نیز تا پایان سال 91 به این سفر نورانی اعزام شوند.

انصاری راد درباره نحوه گزینش فعالان قرآنی برای حضور در این کاروان ها تصریح کرد: بنابر اطلاعیه ای که مرکز اعلام کرد علاقه مندان به حضور در این کاروان ها آمادگی خود را اعلام کردند. البته اعضای این کاروان ها از هر دو گروه خواهران و برادران هستند که به عنوان معلم، مدرس، فعال و چهره فرهیخته قرآنی در این کاروان ها حضور می یابند.

مشاور رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور ادامه داد: این سه کاروان فعالانی را شامل می شود که از استان تهران و استان های همجوار آن همچون تهران، قم، همدان، اصفهان و مرکزی به عمره مشرف می شوند. چراکه محل نخستین اعزام ها از پایگاه پروازی تهران است.

وی درباره زمینه سازی های انجام شده برای کسب سهمیه عمره ویژه قرآنیان عنوان کرد: دغدغه برخورداری جامعه قرآنی کشور از سهیمه حج در کنار اقشاری همچون طلاب و دانشجویان باعث شد تا مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور از طریق رایزنی با سازمان حج و زیارت سهمیه ای را نیز برای این فعالان این عرصه مطالبه کند که خوشبختانه محقق شد.

انصاری راد از پیش بینی اجرای برنامه های متنوع با حضور چهره های قرآنی در سرزمین وحی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر زیارت خانه خدا، برنامه های خاص همچون قرائت قرآن، اجرای تواشیح و سخنرانی نیز برای زمان حضور این کاروان ها در سرزمین وحی پیش بینی شده است.


| شناسه مطلب: 3224







نظرات کاربران