حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند

حجاج ایرانی در صحرای عرفات ندای اتحاد سر دادند

زائران ایرانی بیت الله الحرام صبح امروز در مراسم برائت از مشرکان ندای وحدت سر داده و مسلمانان جهان را به اتحاد و انسجام دعوت کردند.

حجاج ایرانی بیت الله الحرام امروز در مراسم برائت از مشرکان ندای وحدت سر داده و مسلمانان جهان را به اتحاد و انسجام دعوت کردند.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم با شکوه برائت از مشرکان روز سه شنبه 27 آذر ماه، با حضور انبوه زائران ایرانی خانه خدا و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  آیت الله محمد محمدی ری شهری در صحرای عرفات برگزار شد.

 

پس از غریو رعد آسای شعارهای استکبار ستیزانه زائران ایرانی خانه خدا، پیام حکیمانه مقام معظم رهبری توسط نماینده معظم له قرائت شد.

"ياايهاالمسلمون ، اتحدوا اتحدوا" ، لااله الا الله آمريكا عدوالله ، "لااله‌الاالله اسراييل عدوالله"، "برائت المسلمين، من عمل الكافرين"، "برائت المسلمين ، من عمل الظالمين"، "برائت المسلمين ، من عمل المشركين" ، "تبت يدالمشركين، من بلدالمسلمين" ،"تبت يدالكافرين ، من بلدالمومنين" و "الموت لامريكا، الموت لاسراييل" از شعارهاي حاضران در مراسم برائت از مشركين بود.

در پیام مهم رهبر معظم انقلاب، آمده  است : " سلام بر زائران خانه خدا، ميهمانان سراي دوست، و لبيك گويان دعوت او و درود ويژه بر دل‌هايي كه از ياد خدا طراوت يافته و بر فيض و رحمت بي‌دريغ او دَر گشوده‌اند. در اين روزها و شب‌ها و ساعت‌هاي اِكسيرگون، چه بسيارند آنها كه قدرشناسانه، خود را به جذبة معنويت سپردند و با انابه و توبه، دل و جان را نورانيت بخشيدند، و در امواج رحمت الهي كه در اين وادي مقدس پي در پي فرا مي‌رسد، زنگار گناه و شرك را از خود ستردند. سلام خدا بر اين دل‌ها و بر اين صاحبدلان و پاكان.

آیت الله محمدی ری شهری در پایان از شرکت کنندگان در مراسم تشکر کرد و قطعنامه مراسم اعلام از برائت از مشرکین توسط مجری مراسم قرائت شد.

در این قطعنامه به اتحاد و انسجام بیش از پیش مسلمانان در کنگره بزرگ عبادی، سیاسی حج تاکید شد.

شرکت کنندگان در این مراسم در قطعنامه پایانی ضمن تجدید میثاق با رهبری ، مراتب برادری و همدلی خود را با تمام مسلمانان جهان ابراز داشته و ضمن هشدار نسبت به تفرقه افکنی های دشمنان همه مسلمانان را به مقابله با دشمن تفرقه افکن فرا خواندند.

در این قطعنامه اقدامات غیر قانونی دولت آمریکا و اقدامات رژیم جعلی اسرائیل توسط شرکت کنندگان محکوم شد.

تاکید بر حق دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای از دیگر مفاد قطعنامه بود.

در حین قرائت قطعنامه پس از اتمام هر بند از آن شرکت کنندگان با  سر دادن فریاد الله اکبر مفاد مختلف قطعنامه را تائید کردند.

 

حجاج بیت الله الحرام از شب گذشته  با حضور در صحرای عرفات در چادرهایی که از قبل پیش بینی شده بود، بیتوته کرده اند.

هم اکنون بیش از 102 هزار نفر زائر ايراني در صحرای عرفات حضور دارند.

 


| شناسه مطلب: 32278







نظرات کاربران