نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است

نماینده ولی فقیه : گسترش معارف اهل بیت مهمترین وظیفه علمای دینی است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در همایش علمای اهل تشیع سراسر جهان، اولین و مهمترین مسئولیت علمای دینی را تلاش برای گسترش معارف اهل بیت و انتقال آن به مردم سراسر جهان دانست .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،  نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني پيش از ظهر يکشنبه در همايش علماي اهل تشيع سراسر جهان، اولين و مهمترين مسئوليت علماي ديني را تلاش براي گسترش معارف اهل بيت و انتقال آن به مردم سراسر جهان دانست .

آيت الله محمدي ري شهري با استناد به روايتي از امام صادق(ع)، به تشريح انتظار مکتب اهل بيت از علماي دين و مدعيان پيروي از ائمه معصومين پرداخت و گفت : انتظار اهل بيت از علماي دين و سربازان مکتب خاندان پيامبر (ص)، اين است که در اعمال و رفتار خود رهنمود هاي اهل بيت را بيش از ديگران به نمايش بگذارند.

وي افزود: پيروان اهل بيت با ورع ،‌تقوي ، اجتناب از محرمات ، انجام واجبات و تلاش براي اجتهاد مي‌کوشند تا ارزش هاي اسلامي را در زندگي خود پياده کنند.

نماينده ولي فقيه معارف اهل بيت را امانتي براي علماي دينُ دانست و گفت : پيرو اهل بيت به تعهد و قول خود وفا مي کند و امانتدار معارف اهل بيت است .

وي افزود : علماي دين وظيفه دارند نسبت به دنيا بي رغبت باشند و فعل آنان هيات ظاهري علماي دين را تکذيب نکند . آنان که رهبر روحاني ديگران هستند بايد بيش از همه در قول و فعل از اهل بيت پيروي کنند.

نماينده ولي فقيه با اشاره به روايتي از امام عسکري (ع) تاکيد کرد: علماي پيرو اهل بيت بايد تلاش کنند تا همانگونه باشند که زبان ،‌لباس و ادعاي آنان نشان مي دهد.

سرپرست حجاج ايراني به نام گذاري سال جاري به عنوان انسجام اسلامي اشاره کرد و گفت : اهل بيت اسوه و الگوي وحدت بوده اند و رهبران ديني بايد با پيروي از اهل بيت در سال انسجام اسلامي بيش از هميشه براي تاليف قلوب و نزديکي مسلمانان تلاش کنند و زمينه ساز حکومت جهاني امام عصر (عج) باشند.

وي به رهنمود اخير رهبر معظم انقلاب در ديدار کارگزاران حج اشاره کرد و گفت : رهبر انقلاب اسلامي تحريک عواطف مذهبي برادران اهل سنت را خطا و گناه مي دانند، و علماي ديني وظيفه دارند اين پيام بسيار مهم رهبر معظم انقلاب را به تمامي مسلمانان و پيروان اهل بيت منتقل کنند.

اميرالحاج جمهوري اسلامي ايران دفاع از جمهوري اسلامي ايران را وظيفه ديني تمام پيروان اهل بيت دانست و گفت : باوجود تهديدات و فشارهاي دشمنان اسلام و در راس آنان آمريکا ، جمهوري اسلامي ايران به عنوان اميد کشورهاي اسلامي و سنگر دفاع از مسلمانان در برابر تهديدات  ايستاده است و به پشتوانه اهل بيت شکست ناپذير باقي خواهد ماند.

نماينده ولي فقيه در پايان خطاب به علماي پيرو مکتب اهل بيت گفت : در کنار خانه خدا با صاحب خانه پيمان ببنديم که انتظارات اهل بيت را برآورده سازيم و با قول و فعل خود معارف اهل بيت را در سراسر جهان گسترش دهيم .

 


| شناسه مطلب: 32301







نظرات کاربران