همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد

همایش معینه های کاروان های حج 86 در مکه مکرمه برگزار شد

همایش معینه های کاروان های حج 86 صبح امروز یکشنبه با حضور امیرالحاج جمهوری اسلامی ایران و معینه های کاروان ها در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

 
همايش معينه هاي کاروان هاي حج 86 صبح امروز يکشنبه با حضور اميرالحاج جمهوري اسلامي ايران و معينه هاي کاروان ها در بعثه مقام معظم رهبري در مکه مکرمه برگزار شد.

سرپرست حجاج جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم مسئوليت معينه هاي کاروان در همراهي و هدايت بانوان در حج را از مسئوليت هاي مهم  و سنگين دانست و گفت: وظايف محوله به معينه هاي کاروان به نحوي است که اگر به نحو صحيح انجام شود، هم زائران و هم خود معينه هاي کاروان از عوايد آن بهره مند مي شوند.

آيت الله محمدي ري شهري افزود: ارزيابي ها نشان مي دهد، حدود قابل توجهي از خواهران طلبه در ماموريت هاي محول شده، خوش درخشيدند و در بين روحانيون، مديران و ساير عوامل مسئول از روند کاري ايشان رضايتمندي مناسبي وجود دارد. البته بعضا مواردي نيز وجود دارد که نياز به تقويت دارد.

وي با تاکيد بر رعايت ادب نقل روايت به معينه هاي کاروان توصيه کرد که احاديث و روايات را بدون منبع و يا سند صحيح به ائمه و معصومين (ع) نسبت ندهند.

اميرالحاج جمهوري اسلامي ايران همچنين پرهيز از خرافات  را از ديگر مواردي دانست که معينه هاي کاروان بايد حساسيت بيشتري نسبت به آن داشته باشند و صرفا در ادعيه و اذکار به کتب معتبر استناد کنند.

آقاي ري شهري گفت: اولويت وقت و زمان معينه هاي کاروان بايد در اختيار زائران باشد و انجام اعمال مستحبي و ساير موارد بايد در اوقات فراغت از کار  صورت گيرد چون ماموريت اصلي شما همراه و هدايت زائران خانه خداست.

وي با تاکيد بر فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با کارگزاران حج افزود: تبليغ با رفتار و کردار بيشتر از تبليغ زباني اثر گذار است از اين رو بايد مراقب باشيم که بر خلاف آنچه گفته مي شود عمل نکنيم که اين مساله تاثيرات بسيار نامناسبي بجا خواهد گذاشت.

سرپرست حجاج جمهوري اسلامي ايران انجام ندادن  طواف مستحبي در روزهاي اعمال و ازدحام مسجدالحرام و عدم استلام حجر توسط بانوان و فاصله گرفتن از مقام ابراهيم براي نماز طواف را از مواردي دانست که بايد با توصيه هاي معينه هاي کاروان زنان زائر ازانجام آن بپرهيزند.

آقاي ري شهري گفت: کنترل اعمال و مناسک زائران و رفع اضطراب از انان از انجام مناسک از ديگر وظايف معينه هاي کاروان است که بايد با دقت و حوصله کافي از ابتدا تا انتهاي سفر انجام پذيرد.

سرپرست حجاج جمهوري اسلامي ايران همچنين از معينه هاي کاروان هاي حج 86 خواست تا مشاهدات خود را از مشکلات فرهنگي و رفتاري در کاروان ها به همراه طرح هاي پيشنهادي ارائه دهند تا در معاونت آموزش و پژوهش مورد تحقيق و بررسي قرار گيرد.

 


| شناسه مطلب: 32333







نظرات کاربران