برخی زائران ایرانی مقیم آمریکا: فضای معنوی حج تحول‌آفرین است

جمعی از زائران ایرانی مقیم آمریکا که برای حج تمتع به مکه آمده‌اند، می‌گویند: قرار گرفتن درفضای سراسر معنوی حج موجب تحول روحی انسان می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جمعي از زائران ايراني مقيم آمريكا كه براي حج تمتع به مكه آمده‌اند، مي‌گويند: قرار گرفتن درفضاي سراسر معنوي حج موجب تحول روحي انسان مي‌شود.

آنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در مكه افزودند: با توجه به فضاي سراسر معنوي حج، به سرزمين وحي آمده‌ايم تا از بركات و بار معنوي اين فريضه مهم توشه‌اي براي معنويت بخشيدن به زندگي وآخرت خود داشته باشيم.

اين عده اضافه كردند: هرچند كه از قول دوستان و مشرف‌شدگان تاثيرات معنوي حضور در اماكن متبركه‌اي چون مسجد الحرام و مسجدالنبي را به كرات شنيده بوديم ولي هنگام وارد شدن به‌اين مكانها چنان احساسي به ما دست داد كه اصلا قابل قياس با آنچه شنيده بوديم، نبود.

محمدرضا آوند صالحي مقيم شهر هوستون آمريكا گفت: اولين بار است كه به سفر حج مي‌آيم و هدفم از اين سفر گرانبها بهره بردن از بار معنوي حج است.

اين ايراني كه ‪ ۳۰‬بهار از عمرش را در آمريكا گذرانده افزود: در سفري كه حامد الگار و بدنبال آن آقاي قرائتي در ماه رمضان به مسجد ما داشتند، با اهميت سفر به سرزمين وحي و تاثيرات معنوي آن آشنا شدم.

وي ادامه داد: بنابراين به اتفاق ‪ ۱۶‬نفر از دوستان و مسلماناني كه باهم در اين شهر زندگي مي‌كنيم، تشويق به انجام سفر حج شديم.

وي گفت: وقتي وارد مدينه شهر پيامبر اسلام شدم به اندازه‌اي اين فضا بر من اثر داشت و بصورت فوق‌العاده‌اي تكان‌دهنده بود كه از لحظه ورود به مسجدالنبي گريه‌ام شروع شد و اين گريه چنان بر جان من گوارا بود كه دوست نداشتم از اين حالت خارج شوم.

آوند صالحي ادامه داد: در مدت كوتاهي كه در مدينه حضور داشتم و تمام چيزهايي كه در خصوص رسول‌الله شنيده بودم را در اين شهر احساس كردم و با ديدن آثار بجا مانده از صدر اسلام، داشته‌هايم را بصورت عملي مرور كردم.

وي همچنين گفت: پس از ترك مدينه و ورود به مكه، با ديدن بناي كعبه ، احساس عجيبي به‌من دست داد كه خيلي تكان‌دهنده بود و جنبه بالايي از معنويت داشت بطوريكه در آن لحظه خودم را فراموش كردم.

وي ادامه داد: در محضر كعبه اولين دعايم اين بود كه ملت‌هاي مسلمان دنيا بخصوص ايران را خدا كمك كند تا پيشرفت كنند.

وي كه زادگاهش را نياوران تهران عنوان كرد پيرامون رفع مشكلات فرا روي مسلمين هم گفت: براي رفع مشكلات جهان اسلام اول بايد اتحاد واقعي بين خود مسلمانها ايجاد شود.

مرتضي فرزانه ديگر ايراني ساكن اوكلاهماي آمريكا براي دومين سال متوالي است كه براي انجام فريضه مهم حج آمده، گفت : نخستين بار كه آمدم در شهر مدينه وقتي قبر رسول اكرم و بقيع را زيارت نمودم كاملا احساس مي‌كردم در همان محلي كه پيامبر اكرم و اهل بيت قدم مي‌زدند، حركت مي‌كنم.

وي در خصوص آمدن دوباره خود به اين سفر معنوي افزود: سال گذشته كه از حج برگشتم همواره احساس مي‌كردم كه دلم را در كعبه جا گذاشته‌ام و تا دو سه ماه پس از سفر در خواب احساس مي‌كردم كه همواره در طواف هستم.

وي با بيان اينكه از ديرتر آمدنش به اين سفر حسرت مي‌خورد، افزود: اگر خدا بطلبد سالهاي بعد مجددا به حج خواهم آمد.

وي چاره رفع مشكلات جهان اسلام را در عمل كردن به آيه معروف قراني با مضمون به ريسمان الهي چنگ زنيد و متفرق نشويد، دانست و افزود: در صورت عمل همه مسلمين جهان به اين مهم قطعا هيچ قدرتي نمي‌تواند بر آنان تسلط يابد.

ديگر زائر ايراني مقيم سياتل آمريكا از اين سفر معنوي بعنوان افتخاري بزرگ ياد كرد كه در طول عمر ‪ ۳۱‬ساله نصيبش شده است.

وي با حالت گريه افزود: وقتي كه در طواف خانه كعبه بودم ناخودآگاه به فكر امام حسين (ع) افتادم و به خود مي‌گفتم اگر خون او نبود امروز هيج اثري از اسلام، كعبه و نماز نبود.

وي راه رسيدن به اتحاد مسلمين را معرفي درست ائمه اطهار (ع) از جمله امام حسين (ع) و امام علي (ع) به ساير ملل جهان عنوان كرد و اظهار داشت :
براي نيل به اين هدف مهم هر مسلمان ايراني وظيفه دارد در هركجاي اين دنيا باشد در جهت بسترسازي اين موضوع تلاش كند.

در حج امسال تعداد سه هزار زائر ايراني مقيم كشورهاي خارجي در قالب ‪۱۴‬ كاروان براي انجام مناسك به شهرهاي مدينه و مكه وارد شدند.


| شناسه مطلب: 32335







نظرات کاربران