دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد

دوبیمارستان صحرایی مجهز برای حجاج کشورمان در عرفات و منا دایر شد

رییس بیمارستان مرکز پزشکی حج کشورمان در مکه مکرکه گفت: برای خدمات دهی مناسب به حجاج کشورمان در ایام تشریق، دو بیمارستان صحرایی مجهز در عرفات و منا دایر شده است.

رييس بيمارستان مركز پزشكي حج كشورمان در مكه مكركه گفت: براي خدمات دهي مناسب به حجاج كشورمان در ايام تشريق، دو بيمارستان صحرايي مجهز در عرفات و منا داير شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر مصطفي نادري گفت: در اين بيمارستانها امور بستري ، موارد آزمايشگاهي و راديولوژي با حضور پزشكان مجرب صورت مي‌گيرد.

وي همچنين گفت: امسال با توجه به بالا بودن ضريب سني حاجيان، وقوف اضطراري در بيمارستان از دو روز به چهار روز افزايش داده شده و در اين ايام زائراني كه به لحاظ بيماري توانايي حضور در مناسك را نداشته باشند، شناسايي مي‌شوند.

وي ادامه داد: اين افراد در مدت يادشده بوسيله اتوبوس‌هاي مجهز به امكانات احياي قلبي و عروقي و به‌همراهي پزشك و روحاني كاروان به عرفات و منا برده و پس از مراسم مجددا به بيمارستان برگردانده مي‌شوند.

دكتر نادري اضافه كرد: بموازات اين وقوف اضطراري در بيمارستان، براساس دستورالعمل جديدي در محل كاروانها هم اين وقوف اضطراري در نظر گرفته شده است كه در قالب اين طرح زائران درمعرض خطر با همكاري مدير، پزشك و روحاني كاروان انتخاب مي‌شوند.

وي ادامه داد:افراد شناسايي شده در قالب كاروان ويژه وقوف اضطراري سازماندهي و مناسك را انجام مي‌دهند.

وي گفت: با تدابير انديشيده شده خطر مرگ و مير زائران ناتوان و مسن به حداقل ممكن خواهد رسيد.

دكتر نادري همچنين آمار نهايي مراجعه‌كنندگان به واحدهاي عمومي و تخصصي بيمارستان مركز پزشكي حج در مكه مكرمه را تا اين لحظه ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۴۰۰‬مورد عنوان كرد .

وي همچنين ميزان فوتي زائران امسال را تاكنون ‪ ۱۱‬نفر ذكر كرد كه از اين تعداد دو نفر بر اثر تصادف و مابقي عمدتا به دليل بيماريهاي قلبي عروقي درگذشته‌اند.

وي اضافه كرد: نكته قابل توجه اين هست كه خوشبختانه تاكنون كسي در اين بيمارستان فوت نكرده و هر بيماري كه وارد بيمارستان شده به كمك متخصصين از مرگ رهايي يافته است.



| شناسه مطلب: 32339







نظرات کاربران