ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان

ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عربستان

رییس کمیته‌ی گردشگری و آثار باستانی عربستان از ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل در بخش گردشگری این کشور در سه سال آینده خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ايسنا، طي جلسه‌اي ميان محمود ياسر، وزير اقتصاد و گردشگري عربستان و «شاهزاده سلطان بن علي»، رييس كميته‌ي گردشگري و آثار باستاني عربستان طرفين بر ايجاد توافق به منظور تبادل اطلاعات و همچنين هماهنگ كردن طرح‌هاي ملي بخش گردشگري تاكيد كردند.

تا پايان سال 2010 تعداد شغل‌هايي كه به طور مستقيم و يا غيرمستقيم در بخش گردشگري عربستان ايجاد شدند به يك ميليون و 200 هزار ميليون رسيد.

به گزارش عرب نيوز، دولت عربستان برنامه‌هاي متعددي در جهت توسعه‌ي صنعت هتلداري در اين كشور در دست اجرا دارد كه در قالب آن تا پايان سال ‌2014، تعداد ‌21 هتل بين‌المللي در عربستان احداث خواهد شد.

هم‌اكنون حدود ‌51 درصد گردشگران عربستان گردشگران داخلي، ‌23 درصد گردشگران مذهبي و مابقي گردشگراني هستند كه براي بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي عربستان به اين كشور سفر مي‌كنند.

دولت عربستان همچنين قصد دارد تا سال ‌2015، درآمدهاي اين كشور از محل صنعت گردشگري را دو برابر كند، اين درحاليست كه درآمد عربستان از محل صنعت گردشگري در سال ‌2009 حدود ‌18 ميليارد دلار بوده است.

صنعت گردشگري به ويژه گردشگري مذهبي در كنار صادرات نفت و گاز از منابع اصلي درآمد دولت عربستان محسوب شده و حدود ‌20 تا ‌25 درصد نيروي كار اين كشور در صنعت گردشگري و صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند.


| شناسه مطلب: 3262







نظرات کاربران