اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال

اعتراف عربستان به مشکلات حج امسال

در حالی که مقامات عربستان پیش از موسم حج امسال مدعی تلاشها و تدابیر جدی برای جلوگیری از بروز مشکلات موسم سال گذشته بودند، فرمانده نیروهای گارد ملی شرکت کننده در حج به بروز مشکلات در موسم حج امسال اعتراف کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، عبدالله محمد مرزوق فرمانده نيروهاي گارد ملي(سلطنتي) شركت كننده در حج اعلام كرد تشكيلات ما شبيه هيچ نيروي نظامي در جهان نيست و با تشكيلات نظامي ديگر در جهان تفاوت دارد.
وي با بيان اينكه، هرگونه تجاوز به خاك خود را تحت نظر داريم، به بروز مشكلات در موسم حج امسال اذعان كرد و گفت بيشترين مشكلي كه نيروهاي امنيتي حج با آن روبرو بودند، پديده خوابيدن و اتراق كردن حجاج فاقد مجوز بود كه به حجاج قانوني و داراي مجوز زيان وارد كرد.
مرزوق كه با عكاظ گفتگو مي كرد، اظهار داشت نيروهاي امنيتي تصور مي كردند كه اين پديده از بين رفته است،اما آنچه در موسم حج امسال رخ داد و ايجاد آشفتگي و اختلال در تردد خودروها و حجاج داراي مجوز نشان داد پديده حجاج فاقد مجوز همچنان به قوت خود باقي است.
وي مهمترين ويژگيهاي طرحهاي فرماندهي گارد ملي در خلال موسم حج امسال تشريح كرد و گفت نيروهاي گارد ملي به وظيفه راهنمايي حجاج به چادرها، اجراي تدابير در شرايط اضطراري و مراقبت از تجهيزات و دستگاهها و خودروهاي پخش راديو و تلويزيوني در مشاعر منا و عرفات اعلام كرد.
وي اعلام كرد پديده خوابيدن و اتراق كردن حجاج فاقد مجوز بيشترين مشكلي بود كه نيروهاي امنيتي با آن روبرو بودند، اين پديده به حجاج قانوني ضرر زد.
به گفته وي، برخي مطوفان و شركتهاي حج مسئول بروز اين پديده هستند.


| شناسه مطلب: 32651







نظرات کاربران