تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره

تشریح چرائی عبادت در همایش زوج‌های جوان در مدینه منوره

حجت‌الاسلام اسکندری در همایش زوج‌های دانشجوئی که در محل بعثه مقام معظم رهبری مدینه منوره برگزار شد به تشریح علت و جرائی عبادت پروردگار و فلسفه زیارت پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج به مدینه منوره وی گفت:انسان دارای سه نوع حیات است،حیات نباتی یعنی  انسان وقتی متولد می‌شود و  نوزاد است و دوران‌های مختلف جوانی و میانسال و پیری و مرگ  را می گذراند.از ضعف به اوج قدرت می‌رسد و مجددا به تنزل می‌رسد و  قوس صعود و نزول را طی می‌کند.

وی افزود:دیگر حیاتی که برای انسان‌ها برشمرده‌اند حیات حیوانی است که انسان دریک فصل و مقطعی از عمر به جایی می‌رسد که قوای شهوانی و غضبی او بیدارمی‌شود و ایفای نقش می‌کند و این حیات نیز سیر نزولی و صعودی دارد.

وی در تشریح سومین نوع از حیات انسان‌ها گفت: سومین حیات، انسانی است  که از دوبخش دانشی و معنوی  و اخلاقی تشکیل مي‌یابد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری گفت: حیات انسانی در بخش علمی و دانشی نیز به نحوی سیر نزولی و صعودی دارد چرا که از پائین‌ترین حد دانش می‌تواند به حد اعلای  آن برسد ولی ممکن است فراموشی و نسیان عارض شود و دانش و علمش از یاد برود.باید بدانیم انسان علم را توشه‌ی خود در سفر اخرت نمی‌کند مگر اینکه تبدیل به عمل شده باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد:تنها چیزی که قوس صعود و نزول ندارد اخلاقیات است. انسانی که تلاش می کند و مسیر رشد را انتخاب کرده و پیوند با خدا  و کسب  کمالات را در وجودش نهادینه می‌کند هیچگاه دچار قوس نزولی نخواهد شد مگر اینکه به طور کلی از اعتقادات خود دست بکشد.

وی تاکید کرد: اگر مي گوييم حیات نباتی و حیوانی سير صعود ونزول دارد است این بدان معنا نیست که ما به جهات رشد بعد نباتی  و شهوانی بی‌توجه باشیم چراکه اسلام نیز برای کنترل این ابعاد برنامه و راه‌کار ارائه کرده‌است و نمی گوید سرکوب کن.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت:تمرکز باید روی اخلاق و معنویت و عبادت باشد چون تا ابد باما همراه است

وی به زوج‌های دانشجو توصیه کرد ضمن رعایت تقوا با اصول صحیح ، اراده‌ی خود را در سنین جوانی تقویت کنند و اوصاف کمالی را به‌گونه ای تمرین کنند که در آنها نهادینه شود.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام غزالی از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری به اجرای برنامه مدینه‌شناسی مصور پرداخت.

وی در این برنامه توضیحاتی پیرامون اماکن مختلف تاریخی مدینه منوره همراه با عبرت‌های تاریخی آنان و تطابق برخی از وقایع صدر اسلام با رخدادهای سیاسی و اجتماعی پرداخت.

در پایان این مراسم پس از اجرای برنامه‌ی مدیحه‌سرائی به قید قرعه به سه نفر از دانشجویان حاضر در جلسه از سوی ستاد عمره دانشگاهیان کمک هزینه سفر به کربلای معلا اهداء شد.

 

image_2012591946423431.jpg


image_2012591946423432.jpg


image_2012591946423593.jpg


image_2012591946423754.jpg


image_2012591946423755.jpg



| شناسه مطلب: 3267







نظرات کاربران