تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق

تاکید بر ضرورت تعامل نخبگان ایران و عراق

نماینده بعثه مقام معظم رهبری بر ضرورت تعامل و ارتباطات علمی میان دانشمندان و نخبگان ایران و عراق تاکید و استفاده از این ظرفیت و فرصت را برای هر دو کشور مهم برشمرد و یکی از عوامل موفقیت این دو کشو را رشد علمی دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جريان يكي از ديدارهاي فرهنگي خود با علما و انديشمندان نجف ضمن حضور در منزل رييس سابق دانشگاه كوفه از تعامل شايسته دو كشور دوست، مسلمان و همسايه در ابعاد مختلف به خصوص در موضوع تبادل زائران سخن گفت و بر تداوم و پيشرفت ارتباطات دو ملت در همه زمينه ها بويژه در سطح نخبگان تاكيد كرد.
دكتر حسن عيسي الحكيم كه در جريان اين ديدار ميزبان حجت الاسلام رضا اسكندري بود با ابراز خرسندي از ملاقات انجام شده طي گزارشي جامع عملكرد علمي خود را تشريح كرد.
وي نيز با تصديق گفته هاي ميهمان عالي رتبه خويش و يادآوري و مرور خاطرات حضورش در ايران ضمن تحسين خيزش عمراني و پيشرفت صنعتي كشورمان بر ضرورت تعامل نخبگان كشورش با نخبگان ايراني تاكيد كرد.
اين انديشمند و محقق اهل نجف كه تاليف بيش از 60 عنوان كتاب در موضوع جهان اسلام و تشيع را در كارنامه خود دارد ضمن اذعان بر بهبود وضعيت اقتصادي عراق به خصوص پويايي صنعت حمل و نقل كشورش به بركت حضور زائران ايراني تصريح كرد: آسيب ديدن زائران ايراني براي ما خسارت است.
وي با اهداي چند عنوان از كتاب‌هاي تازه منتشر شده اش به مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و يادآوري اين مهم كه كتابي هم درباره حكومت حضرت مهدي(عج)دارد توضيح داد: يكي از كتاب‌هاي تقديمي با موضوع نظرات مستشرقان حول محور قرآن،حديث،تمدن و تاريخ اسلام است و البته تلاش كردم سخنان برخي از ايشان را كه در باره پيامبر اسلام بود بيابم و بي طرفانه نقد كنم.
دكتر حسن عيسي الحكيم كه تلاش بسياري در زمينه شناخت كوفه و جريانات فكري اين ديار در تاريخ اسلام انجام داده با اشاره به كتاب ديگر خود كه تمامي تحقيقاتش را در آن منتشر كرده توضيحات مفصلي را براي حجت الاسلام اسكندري ارائه كرد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين ديدار ضمن ارائه آماري رو به رشد از حضور زائران عراقي در ايران تاكيد كرد: اين حضور براي مردم عراق از چند بعد قابل اهميت است.
وي با بيان اين كه زائران ايراني علاقه زيادي به زيارت عتبات دارند، تصريح كرد: از اين رو تعامل ميان دو كشور بسيار تاثير گزار است؛ زير مردم ايران، انقلاب اسلامي را تجربه و بيش از سي سال در مقابل همه عوامل استكبار مقاومت كرده‌‌اند وقتي ملت عراق با حضور خود در كشور ما شاهد رشد و توانمندي مان شوند تجربيات جديدي به دست مي آورند،اين موضوع وقتي مهم تر جلوه مي كند كه بدانند مردم ما اين موهبت را از بركت حكومت ولايت فقيه به دست آورده اند يعني در ايران كشوري مسلمان و متدين با نقش فراگير مردم – كه بالاتر از دموكراسي غربي است – با رهبري جامع شرايط را شاهد هستند.
حجت الاسلام اسكندري سپس در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر ضرورت تعامل نخبگان افزود:اگر بحث تعامل نخبگان را به صورت يك برنامه منظم و در ابعاد مختلف از جمله تعامل نخبگان ديني و دين شناس آغاز كنيم و دامنه آن را به حوزه هاي مختلف ميان انديشمندان يكديگر گسترش بدهيم باعث تقويت هر دو كشور از لحاظ علمي خواهيم بود و بهتر مي توانيم آينده جهان را مديريت كرده نقش كليدي و محوري داشته باشيم؛ زيرا يكي از عوامل موفقيت مان كه رشد علمي است در تحولات مهم جهان حضور و نقش تعيين كننده دارد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تاكيد بر اين نكته كه غربي ها تمايلي به رشد علمي كشورهاي اسلامي ندارند و بسياري از ملل را با وابسته كردن به نفت تحت سلطه خود درآورده اند تصريح كرد: بيش از سي سال است كه در مقابل استكبار جهاني ايستاده ايم و با همه فشارها مردم متدين ايران مزد پايمردي شان را هم گرفته اند كه رتبه شانزدهم توليد علم در جهان گواه بر اين مدعاست؛ از اين‌رو بايستي تجربه مان را در جهان اسلام منتشر كنيم كه اين براي آينده جهان اسلام بسيار تاثير گذار است و تعامل نخبگان ايران و عراق شروع مباركي براي نيل به اين مهم است.


| شناسه مطلب: 32708







نظرات کاربران