این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس

این انگشتر حضرت‌علی(ع) بوده است؟+عکس

بر این روی این انگشتر عبارت «العزة لله» (عزت برای خداوند است) است، نوشته شده اما به نظر می رسد این ادعا نادرست است زیرا رسم الخطی که در زمان حضرت علی علیه السلام وجود داشته، اولا با خط موجود بر روی این انگشتر تفاوت دارد و دوما در آن زمان از نقطه نوشتن استفاده نمی شد در حالی که در این انگشتر سه نقطه دیده می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شيعه آنلاين، اخيرا تصويري از انگشتري در سايت هاي مختلف عراقي منتشر شده و گفته مي شود كه انگشتري منتسب به مولاي متقيان، أمير المؤمنين علي عليه السلام است. بر اين روي اين انگشتر عبارت «العزة لله» (عزت براي خداوند است) است، نوشته شده اما به نظر مي رسد اين ادعا نادرست است زيرا رسم الخطي كه در زمان حضرت علي عليه السلام وجود داشته، اولا با خط موجود بر روي اين انگشتر تفاوت دارد و دوما در آن زمان از نقطه نوشتن استفاده نمي شد در حالي كه در اين انگشتر سه نقطه ديده مي شود.
گفته مي شود روزي در زمان پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مردي نيازمند وارد مسجد مسلمانان شد و از مسلمانان تقاضاي كمك كرد اما كسي به او توجهي نكرد. مرد نيازمند دستش را به سمت آسمان بلند كرد و گفت: خدايا شاهد باش در مسجد رسول تو ازمسلمانان تقاضايي كردم ولي كسي به من پاسخ نداد.
حضرت علي عليه السلام در حال نماز و در حالت ركوع بودند، وقتي شكايت مرد نيازمند را شنيدند دست مباركشان را به طرف او دراز نمودند و به او اشاره كردند تا انگشترش را بردارد. نيازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علي عليه السلام را از دستشان درآورد و با خود برد.
پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نيز در حالي كه نماز مي خواندند صحنه را مشاهده فرمودند. طولي نكشيد كه جبرئيل نازل شد و اين آيه را براي پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نازل كرد. إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ (مائده،آيه 55): بدانيد كه ولي شما (فرمانده شما) فقط خدا و پيامبر او و كساني هستند كه ايمان آورده‏اند؛ آنها كه نماز را به پا مي‏دارند و در حالي كه در ركوع نماز هستند، زكات مي دهند.
گفته مي شود خبر نزول اين آيه و زكات دادن امام علي عليه السلام در شهر مدينه منوره پيچيد و به گوش همگان رسيد


| شناسه مطلب: 32709







نظرات کاربران