دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف

دیدار دوساعته آیت‌الله نوری همدانی و سیستانی در نجف اشرف

حضرت آیت الله نوری همدانی صبح امروز در نجف اشرف با حضرت آیت الله سیستانی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در چهارمين روز از سفر خود به عراق، ساعتي پيش با حضور در بيت حضرت آيت الله سيدعلي سيستاني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار اين دو مرجع تقليد مسائل مهم جهان اسلام را مورد ارزيابي قرار دادند و درباره مسائل مهم به رايزني و تبادل نظر پرداختند. حضرت آيت الله حسين نوري همداني در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به آيت الله سيستاني، مقاومت ايشان در برابر استكبار را ستودني عنوان كرد.
وي بيان داشت: آيت الله سيستاني از علماي بزرگي هستيد كه جامعه اسلامي به داشتن شما افتخار مي كند.
اين مرجع تقليد با بيان انديشه هاي امام خميني و مواضع ايشان در مقابل استكبار گفت: اين افتخار حوزه هاي علميه است كه همواره علماي بزرگ در مقابل ظالمان و استعمارگران ايستادگي مي كنند.
حضرت آيت الله نوري همداني تاكيد كرد: يك روز حوزه در تحريم تنباكو، انگليس را به زانو در آورد و يك روز هم امام خميني از دل اين حوزه ها قيام كردند و انقلاب اسلامي را به وجود آورده كه موجب بيداري اسلامي در تمام كشورها شده است.
اين مرجع تقليد ضمن قدرداني از مواضع آيت الله سيستاني در حفظ وحدت مردم عراق و نقش سازنده ايشان در خصوص حفظ حوزه نجف، براي همه علما و مراجع عظام تقليد دعا كرد.
حضرت آيت الله سيستاني نيز در اين ديدار ورود آيت الله نوري همداني به نجف اشرف را مبارك عنوان و بر حفظ ارتباط با حوزه هاي علميه تاكيد كرد.
وي ابراز داشت: وحدت، انسجام، يكپارچگي از مهمترين مسائل روز دنيا است و بايد بكوشيم تا در همه زمينه ها اختلاف ها را كنار گذاشته و اتحاد و همدلي را ايجاد كنيم.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به موضوع تقوا و خودسازي و ضرورت پرداختن به معنويت گفت: بايد همه مناطق و شهرها، عالمان بزرگ در دسترس مردم باشند تا مردم با ديدن آنها مسائل را پرسيده و به تهذيب نفس بپردازند.
وي ضمن تاكيد بر ذي طلبگي ارتباط با مردم را مهم دانست و گفت: صفاي باطن و اخلاق بايد چراغ مسير باشد و طلاب بايد بر ذي طلبگي مبادرت داشته باشند.
حضرت آيت الله سيستاني نسبت به تعميق بخشي در فراگيري علوم اسلامي تاكيد و يك برنامه مدون علمي در جهت آموزش و تعليم را ضروري دانستند.
شايان ذكر است اين ديدار كه به مدت 2 ساعت به طول انجاميد، هر دو مرجع تقليد بر اتحاد و وحدت در برابر دشمنان اسلام تاكيد كردند.


| شناسه مطلب: 32799







نظرات کاربران