افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان

افزایش 200 هزار نفری ظرفیت حرم مکی تا ماه رمضان

از طبقه همکف در طرح توسعه مسجدالحرام و بخش بزرگی از صحن های نماز در مسجدالحرام بهره برداری به عمل خواهد آمد تا برای پذیرش حدود 200 هزار نمازگزار در موسم عمره رمضان آماده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، ابراهیم العساف وزیر دارایی عربستان فاش کرد از طبقه همکف در طرح توسعه مسجدالحرام و بخش بزرگی از صحنهای نماز در مسجدالحرام بهره برداری به عمل خواهد آمد تا برای پذیرش حدود 200 هزار نمازگزار در موسم عمره رمضان آماده شود، همچنین طبقه اول مسجدالحرام در چارچوب طرح توسعه این مکان مقدس در موسم حج امسال گشایش خواهد یافت.

وی در جریان بازدید از طرح توسعه مسجدالحرام گفت: کار در این مکان شریف به طور شبانه روزی در چارچوب دستورات پادشاه عربستان مبنی بر پایان اجرای طرح بر اساس برنامه ریزی قبلی به طوری که استفاده از تمام ساختمانهای توسعه و صحنهای مسجدالحرام در خلال موسم رمضان و موسم حج امسال امکان پذیرباشد، ادامه دارد.

بر اساس گزارش الاهرام، عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستور اجرای سومین مرحله توسعه مسجدالحرام را صادر کرده بود که بتواند گنجایش یک میلیون نمازگزار را داشته باشد.

ایده مهندسی توسعه شامل گسترش مسجدالحرام از سمت شمالی به شکل نیم دایره است که متناسب با جهت قبله وحرکت نمازگزاران  و متناسب با تعداد زائران فعلی و افزایش قابل انتظار در سالهای آینده باشد.

لازم به ذكر است، طرح توسعه مسجدالحرام و حرم شریف نبوی(ص) و مشاعر مقدسه با تخریب برخی اماکن مقدس و قدیمی و تاریخی حرمین شریفین همراه بوده است، در این زمینه اخیرا رسانه ها از تخریب مسجد تاریخی الجن در چارچوب طرح توسعه مسجدالحرام خبر داده بودند.


| شناسه مطلب: 3283







نظرات کاربران