تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید

تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به امضا رسید

در جلسه‌ای با حضور رئیس و جمعی از مدیران ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس دیوان وقف شیعی عراق و تولیت آستان مقدس امیرالمومنین(ع) تفاهم‌نامه نهایی توسعه حرم علوی به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) به امضا نهایی رسید

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، در جلسه‌اي كه بين حسن پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات، مسئولان ستاد بازسازي عتبات عاليات، مسئولان ديوان وقف شيعي عراق و توليت حرم حضرت علي(ع) برگزار شد، تفاهم‌نامه نهايي توسعه حرم علوي به امضا رسيد.
قبل از امضا تفاهم‌نامه حسن پلارك با تشريح سابقه تاريخي دو ملت ايران و عراق و با اشاره به نقاط مشترك هر دو ملت به ويژه در زمينه اعتقادي، خدمت به اهل‌بيت(ع) را آرزوي هر ايراني مسلمان دانسته و اظهار داشت: من از طرف مردمي حرف مي‌زنم كه با تمام تاروپود وجودشان به ائمه اطهار عشق مي‌ورزند و خدمت به آنان را بزرگترين افتخار خود مي‌دانند.
وي با برشمردن ويژگي‌هاي پروژه توسعه حرم علوي آن را مهمترين پروژه ستاد بازسازي عتبات برشمرده و ساخت آن را آرزوي بزرگ خود و محبين اهل بيت عليهم‌السلام در ايران و سراسر جهان دانست.
پلارك از عزم جدي تمامي مهندسين و دست‌اندركاران اين پروژه براي اتمام آن در سريعترين زمان خبر داد و گفت: ما همه تلاشمان را بكار مي‌گيريم تا اين مجموعه عظيم را بحول و قوه الهي در كمتر از زماني كه در تفاهمنامه قيد شده به اتمام برسانيم.
بعد از سخنان رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات، توليت حرم مطهر علوي ضمن تقدير و تشكر از رئيس و كاركنان ستاد بازسازي به اشتياق خود و ملت عراق براي تكميل و افتتاح پروژه صحن و شبستان حضرت صديقه طاهره(س) اشاره و عنوان كرد: اين آرزوي هر مسلمان شيعه‌اي است كه حرم اميرالمومنين(ع) توسعه يابد تا زائرين مشتاق اهل بيت عليهم السلام بتوانند بويژه در ايام خاصي با طيب خاطر و بدون زحمت به انجام اعمال عبادي و زيارت خود در اين مكان مقدس بپردازند.
حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ ضيا زين‌الدين ضمن تأكيد بر دقت لازم در ساخت پروژه مذكور به سرعت بخشيدن به آن را خواستار شد و درخواست كرد تا عزيزان ستاد با همه توان خود سعي در تحقق آرزوي شيعيان در اتمام پروژه‌اي كه بنام حضرت زهراي مرضيه(س) مشهور شده انجام دهند.
در ادامه، صالح حيدري رئيس ديوان وقف شيعه عراق هم ضمن تقدير از همه دست اندركاران پروژه ضمن آرزوي موفقيت براي همه آنان از تلاش شبانه روزي ستاد كه بويژه در ماه‌هاي اخير با شكل گرفتن پروژه بيشتر مشهود شده تشكر و قدرداني كرد.
صالح حيدري با توجه به اعتقادات مشترك دو ملت مسلمان ايران و عراق اظهار اميدواري كرد كه با گذر زمان دوستي و مودت بين دو ملت رو به فزوني گرديده و انشاالله هر دو ملت بتوانند از تجارب يكديگر استفاده كنند.


| شناسه مطلب: 32833







نظرات کاربران