یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد
یک مرجع تقلید

باید تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برد

حضرت آیت‌الله نوری همدانی که برای زیات اعتاب مقدسه به عراق سفر کرده است در جمع مسؤولان بعثه و حج و زیارت، تصریح کرد: اسلام تعصبات قومی و قبیله‌ای را از بین برده‌اند،باید برای رفع این موضوع در کشور فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، حضرت آيت الله حسين نوري همداني در ديدار مسؤول و جمعي از اعضاي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري، شركت شمسا و سازمان حج و زيارت در عراق، اظهار داشت: شما مناديان انقلاب اسلامي ايران در عراق هستيد و كارتان بسيار مقدس است.
وي با تصريح اين نكته كه خدمت به مردم و مسلمانان به هر شكلي كه باشد در اسلام داراي فضيلت است افزود: خداوند را شاكر باشيد كه چنين توفيقي را نصيب شما كرده كه مي توانيد خدمتگزار باشيد.
اين مرجع تقليد با نقل روايتي از امام سجاد(ع)كه«شريف ترين عبادت آن است كه انسان به برادر مومن خود راهنمايي و كمك برساند»، تاكيد كرد: اين توفيق خدمتگزاري هر چه صميمانه تر و كريمانه تر باشد فضيلت بيشتري دارد.
وي ضمن بيان اين نكته كه اسلام تعصبات قومي و قبيله اي را از بين برده است؛ اما اين روزها شنيده شده در عراق برخي افراد هنوز چنين تعصباتي را نسبت به ديگران از جمله ايرانيان دارند تاكيد كرد: بايد براي رفع اين موضوع در كشور ما فرهنگ سازي بشود.
حضرت آيت الله نوري همداني رابطه مردم ايران و عراق را خوب توصيف كرد و برادري و برابري را از اصول اوليه مسلمانان خواند و تصريح كرد: بايد با سرمشق گرفتن از پيامبر اكرم و مولاي متقيان اين رابطه اخوت و دوستي بيش از پيش تداوم يابد و تعصبات قومي و نژادي در عراق از بين برود چرا كه ارتباط دو كشور براي يكديگر منافع بسياري دارد.
وي در پايان با ذكر اين توصيه كه؛به لحاظ عملي، رفتاري و اخلاقي طوري با مردم عراق تعامل كنيد كه احساس كمك و برادري شما را درك كنند افزود: اگر بتوانيد با فرهنگ سازي رسانه اي اين موضوع تعصبات قومي و قبيله اي و امتيازات نژادي را در جامعه عراق بي اثر كنيد توفبق بسياري را كسب كرده ايد.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام رضا اسكندري مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن تشكر از فرصت ايجاد شده جهت ديدار خادمان فرهنگي و اجرايي زائران كشورمان در عتبات عاليات كشور عراق با معرفي عملكرد سه بخش بعثه،سازمان حج و زيارت و شركت شمسا پيرامون ماموريت هر يك توضيحاتي بيان كرد.
وي با تاكيد بر خوشايند بودن حضور زائران عراقي محب اهلبيت(ع)در شهرهاي مشهد و قم آماري از حضور مردم ايران و عراق در دو كشور را ارائه كرد.
حجت الاسلام اسكندري در پايان اين جلسه ضمن درخواست رهنمود براي جمع حاضر از آيت الله نوري همداني جهت سخنراني در حرمين شريف علوي و حسيني و نيز ديدار رسمي و حضور در بعثه مقام معظم رهبري در نجف و كربلا دعوت به عمل آورد.
شايان ذكر است، حضرت آيت الله نوري همداني چهارشنبه هفته گذشته جهت زيارت اعتاب و مضجع شريف ائمه معصومين حاضر در عراق به نجف عزيمت كرده و در اين شهر ديدارها و ملاقات هاي متعددي داشته است.
وي عصر جمعه در سفري چند ساعته به كربلاي معلي مشرف شد كه در حرم سيدالشهدا مورد استقبال مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق قرار گرفت و طرفين با يكديگر ديدار و گفت و گو كردند.
اين مرجع تقليد دوشنبه نجف اشرف را به مقصد كاظمين ترك خواهد كرد و پس از اقامتي دو روزه در جوار حرم امامان معصوم اين شهر عازم كربلا خواهد شد.
تصاوير اين ديدار و را اينجا ببينيد.


| شناسه مطلب: 32896







نظرات کاربران