بهترین میراث والدین برای فرزندان بهترین میراث والدین برای فرزندان بهترین میراث والدین برای فرزندان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهترین میراث والدین برای فرزندان بهترین میراث والدین برای فرزندان بهترین میراث والدین برای فرزندان بهترین میراث والدین برای فرزندان بهترین میراث والدین برای فرزندان

بهترین میراث والدین برای فرزندان

حجت الاسلام سیدحسن پورموسوی سخنران مراسم بعثه مقام معظم رهبری در حرم علمدار کربلا از "ادب"حضرت ابوالفضل العباس سخن گفت

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات،خطيب مراسم بعثه مقام معظم رهبري در مراسم شامگاهي حرم علمدار كربلا پيرامون " ادب "حضرت ابوالفضل العباس سخن گفت.
مراسم بعثه مقام معظم رهبري در7/8/91در حرم علمدار كربلا همچون شب هاي گذشته در ساعت 19و پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرائت آياتي از كلام الله مجيد آغاز شد.
سپس فرازي از زيارتنامه حضرت ابوالفضل العباس قرائت شد و بعد از آن حجت الاسلام سيد حسن پورموسوي به بيان سخنراني پرداخت.
وي در فراز آغازين كلام خود با قرائت اشعاري زيبا به نجواي با حضرت ولي عصر(عج)پرداخت و دل هاي مشتاق حضار را به هواي ديدار خورشيد عالم گستر غايب از نظر باراني كرد.
حجت الاسلام سيد حسن پورموسوي سپس با بيان اين نكته كه هر يك از شهداي عاشورا درس هايي به ما مي دهند به درس ادب علمدار كربلا اشاره كرد و با تمسك به فراز برجسته زيارتنامه آن حضرت كه از بيان شريف امام جعفرصادق(ع) جاري شده است به تشريح نكات و خصوصيات اين ادب پرداخت.
سخنران مراسم بعثه مقام معظم رهبري در حرم علمدار كربلا در بخش ديگري از سخنان خود ضمن بيان روايتي از امام جعفرصادق(ع) با اين مضمون كه هر چيزي در نظام آفرينش نيازمند عقل و درايت است و همين عقل خودش نيازمند ادب است، بهترين ميراث والدين براي فرزندان خويش را ادب برشمرد و گفت:قدم اول ادب حضرت قمر بني هاشم در برابر خداوند متعال بود،قدم دوم در برابر رسول خدا و در مرحله بعد در برابر امام معصوم.
حجت الاسلام سيدحسن پورموسوي كه آيات و روايات مورد استفاده در مبحث خود را با لحني خوش و رسا قرائت مي كرد از حكايات و رواياتي مرتبط در فرازهاي سخنان خود بهره برد و جايگاه جناب سلمان فارسي را هم در نتيجه ادب آن بزرگوار معرفي كرد.
پس از اين سخنراني حاج علي فراهاني از ذاكران اهلبيت به مرثيه سرايي پرداخت.
لازم به ذكر است كه مراسم شامگاهي بعثه مقام معظم رهبري هرشب به غير از پنج شنبه ها در حرم علمدار كربلا برقرار است.
برنامه صبحگاهي بعثه مقام معظم رهبري نيز هر روز به غير از جمعه ها بعد از نماز صبح در حرم حضرت سيدالشهدا با قرائت زيارت عاشورا آغاز و با سخنراني ادامه و با مداحي خاتمه مي يابد.
پنج شنبه ها و جمعه ها مراسم دعاي كميل و دعاي ندبه بعثه مقام معظم رهبري در خيمه گاه حسيني برقرار است.


| شناسه مطلب: 32974







نظرات کاربران