ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد

ایران بر تداوم حمایت از حاکمیت ملی عراق تاکید دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به هم ریختگی اختلاف و تفرقه در عراق به نفع هیچ یک از گروه‌ها و اقوام عراقی نیست و این ملت عراق هستند که بیشترین زیان را از اختلافات داخلی خواهد دید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از مجلس نيوز ، دكتر علي لاريجاني، يكشنبه ۲۸ آبان با رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق ديدار و بر ضرورت تحكيم وحدت، انسجام و همبستگي ملي عراق در شرايط كنوني منطقه تاكيد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: به هم ريختگي اختلاف و تفرقه در عراق به نفع هيچ يك از گروه‌ها و اقوام عراقي نيست و اين ملت عراق هستند كه بيشترين زيان را از اختلافات داخلي خواهد ديد.
وي با بيان اين كه برخي از كشورها در تلاش براي ايجاد ناآرامي و بحران سياسي ـ امنيتي در عراق هستند، تصريح كرد: حفظ تماميت ارضي، پيشرفت و حل مشكلات اقتصادي عراق در گرو تقويت آرامش و وحدت ميان همه گروه ها و اقوام عراقي است.
لاريجاني، سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران را حمايت از توسعه و آباداني، آرامش و وحدت ملي در عراق خواند و بر تداوم حمايت ايران از همه اقوام و گروه‌هاي سياسي در جهت تقويت حاكميت ملي، تماميت ارضي و پيشرفت عراق تأكيد كرد.
وي با تاكيد بر اينكه نفع همه گروه‌هاي عراق در همكاري با يكديگر است، يادآور شد: بايد پاره‌اي اختلاف نظر‌ها و سلايق جزئي را از طريق گفت‌وگو و مذاكره برادرانه حل كرد.
علي باپير رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت هميشگي جمهوري اسلامي ايران از وحدت و انسجام ملي عراق گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره نقطه اميد مسلمانان جهان است.
وي با بيان اين كه حمايت ايران از وحدت ملي و تماميت ارضي عراق نقش مهمي در حل مشكلات و پيشرفت روند امور در عراق داشته است، افزود: رابطه دوستانه و برادرانه ايران با همه گروه‌هاي ملي عراق نقش مهمي در حل مشكلات و معضلات اين كشور داشته است.
رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق روابط نزديك، برادرانه و همه جانبه ايران و عراق را براي ثبات و آرامش منطقه بسيار مهم و ضروري خواند و تصريح كرد: همه گروه‌هاي عراق به توسعه و گسترش همكاري‌هاي برادرانه با ايران تأكيد دارند.


| شناسه مطلب: 33034







نظرات کاربران