با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم

با داشتن ولی فقیه عادل به کشور ایران غبطه می‌خوریم

وقتی آمریکا به کشور ما حمله کرد تا نوکر خودش یعنی صدام را نابود کند که به همان بهانه جنایات زیادی هم مرتکب شدند و چپاول و غارتگری هم کردند غبطه می خوردیم به کشور شما که با داشتن ولی فقیه عادل یعنی امام خامنه ای در آرامش زندگی می کنید.

شيخ ابراهيم مقامس الحسيني نام دارد و اهل كربلاست.كسي كه او را معرفي كرد در باره اش گفت؛چنان علاقه و معرفتي نسبت به رهبر معظم انقلاب دارد كه آدمي را به غبطه وا مي دارد.بعد هم زحمت كشيد و مرا در كنار مضجع شريف حسيني به وي معرفي كرد. نماز ظهر و عصر كه تمام شد كنار مقتل با هم به گفت و گو نشستيم و آقاي محمدكاظم دانش شيرازي هم بزرگوارانه زحمت ترجمه اين گفت و گو را متحمل شد.
آن چه در ادامه مي آيد ماحصل نششست حدود يك ساعته ماست هرچند نمي توان ميزان ارادت او به امام خميني(ره)،نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب را در قالب كلمات بيان كرد.
*كسي كه شما را معرفي كرد از علاقه تان به رهبر انقلاب اسلامي ايران بسيار گفت،در اين مورد توضيح بفرماييد.
من به امام خامنه اي ارادت قلبي دارم و خدا را به خاطر وجود ايشان شكر مي كنم. اين را هم مي دانم كه ايشان از جواني تا الان در حال مجاهدت هستند.امور ما در حوزه هاي اين جا در ارتباط با طلبه ها با رهنمودهاي ايشان است.
*حيطه كاري شما حوزه است؟
بله،من رابط علوم اسلامي هستم در كربلا. مؤسس مؤسسه فرهنگي اطياف هم هستم. ما در اين مدرسه كتاب‌هاي ولايي را نشر مي دهيم با آثاري از امام خميني(ره)و شهيد مطهري و شهيد محمدباقر صدر و رهبر معظم انقلاب،به اضافه كتاب‌هاي ديني.
*طلبه هاي شما بيشتر از چه سنيني هستند؟
بيشتر اميدمان به جوانان است كه بيايند و استفاده كنند از اين معارف،ما اگر جوانان را خوب تربيت كنيم همه چيز درست مي شود،به گفته امام خميني(ره)اگر انسان ها درست بشوند جامعه و دنيا اصلاح خواهد شد.
*از كجا شروع كرديد؟
اولين كار ما اين بود كه مدرسه اي ايجاد كرديم به نام امام خميني(ره)
*كجا؟
-در همين كربلا
*خب؟
- كه الان تحت زعامت شيخ آصفي است.
*هدف شما از اين كار چه بود؟
مي خواستيم و مي خواهيم جوانان عراق از راه امام خميني(ره)راه خود را پيدا كنند. ما اين تلاش را از ابتداي پيروزي انقلاب داشته ايم.
*از اثرات اين حركت در عراق هم بگوييد.
اين كه به نقطه مطلوب برسيم زمان مي برد اما نتيجه فعاليت ها در حال حاضر در جامعه عراق به خوبي قابل مشاهده است،اثرگذاري اين گونه حركات كه در عراق كم هم نيست بسيار است،حركت هاي انقلاب ايران و علم و آگاهي موجود در وجود حضرت آقا در حركت و رشد مردم عراق از ابتدا دخيل بوده و همچنان ادامه دارد.
ما از ابتداي حركت از امام خميني(ع)تبعيت كرديم و الان هم ضمن ادامه همان راه چشم به امام خامنه اي داريم. ما در همه امور خط را از ايران اسلامي پيدا مي كنيم كه همان خط ولايت فقيه است و به تدريج در جامعه عراق در حال پياده شدن است،البته ممكن است اين جا بعضي بزرگان شيعه در اين مسير كم و زياد كنند كه اين ضعف و قوت در مسير ما اثري ندارد و ما به راه مان ادامه مي دهيم. شما در روز قدس و در حمايت از مردم بحرين بايد حركت مردم ما را مي ديديد، حركت مردم ما در موضوع جهان اسلام ريشه در انديشه امام خامنه اي دارد. ما اعتقاد داريم ايشان فقيه عادل و آگاه است و لذا در مسير انديشه شان حركت مي كنيم.
امام خامنه اي فقيه در فقاهت و سياست است و معرفت اداره كشور را دارد. روايتي از امام زمان(عج) داريم كه مي فرمايند تابعين از ما نه فقط در نماز و روزه و واجبات ديني بلكه در حكومت و اداره مردم هم از ما تبعيت مي كنند، به تعبير ديگر اگر به تاريخ اسلام نگاه كنيم مي بينيم مولاي متقيان فرستادگان را با حكومت عام مي فرستاد اين يعني ولايت فقيه.حضور امام خامنه اي هم براي ما به مصداق همين حكايات و روايات است.
*مصداق عيني اين گفته تان را هم بيان كنيد.
بله، مثلا احساس كرديم در حوزه علميه عراق خبرهايي هست و ممكن است خطراتي باشد، رجوع كرديم به نظرات امام خامنه اي و ديديم ايشان همه را به صداقت و يكرنگي و همدلي دعوت مي كنند و پرهيز از تفرقه،شما نمي دانيد كه ما چقدر استقبال كرديم از اين نظر،من خودم دو روز گريه كردم از خوشحالي. ما خدا را شكر مي كنيم كه چنين قائدي داريم.
*اين ارادتمندي شما نسبت به رهبر انقلاب باعث افتخار ما ايرانيان است.
اجازه بدهيد شكل ديگرش را بگويم، دوستان بسياري در ايران داريم،با شما هم تعارف ندارم و اين حرفم را مي گويم، وقتي آمريكا به كشور ما حمله كرد تا نوكر خودش يعني صدام را نابود كند كه به همان بهانه جنايات زيادي هم مرتكب شدند و چپاول و غارتگري هم كردند غبطه مي خورديم به كشور شما كه با داشتن ولي فقيه عادل يعني امام خامنه اي در آرامش زندگي مي كنيد اما برخي ايراني ها كه خب تفكرات ليبرالي دارند و مايلند ايران با آمريكا دوست باشد وقتي به عراق آمدند و وضعيت ما را ديدند خودشان بعدها برايم گفتند همين كه از عراق و از مرز مهران وارد خاك كشورمان شديم به سجده افتاديم و از انديشه گذشته مان توبه كرديم و فهميديم آمريكا بزرگترين جاني بشريت است.
در دنيا كشوري مثل ايران نداريم كه اين گونه محكم در برابر استكبار ايستادگي كند،در هيچ كشوري مردم مثل مردم ايران اين همه مستحكم نشان نمي دهند كه كشور و رهبرشان را دوست داشته باشند،آمريكا هم اين را خوب فهميده كه جرات تعرض به ايران را ندارد وگرنه با ايران به مراتب بدتر از عراق عمل مي كرد،آمريكا در باره ايران، مردم و رهبرش به بن بست رسيده است،آمريكا از ايران مي‌ترسد، اين را با يقين مي گويم، همه هم مي دانند و خود آمريكا بهتر از همه مي داند.
*تصور كنيد الان در برابر رهبر انقلاب هستيد،مايلم احساس شما را در چنين وضعيتي بدانم؟
من يك بار كنارشان نماز خواندم در ايران و هنوز هم در اين باورم كه كنار امام معصوم نماز خوانده ام، چند بيت شعر هم براي حضرت امام زمان سروده ام كه وقتي به امام خامنه اي مي رسم فكر مي كنم در مورد ايشان سروده ام. وقتي ايشان را مي بينم وجودم قابل حركت نيست در برابرشان.
شما روز قدس در كشور ما نبوديد، حركت مردم ما در اين روز نشان داد كه چقدر مطيع امر سيدخامنه اي هستند،در همين كربلا مردم تصوير آقا را در دست داشتند و فرياد مي زدند"بله بله به ولايت فقيه"جالب اين جا بود كه بيشتر جوان ها در اين حركت بزرگ نقش داشتند،اين حركت نه فقط در كربلا كه در بسياري از شهرهاي عراق بود در العماره و بصره و ناصريه و...،
* بيش از اين وقت شما را نميگيرم كلام آخر را بفرماييد؟
ما سپاسگزارم امام خميني(ره) هستيم كه ولايت فقيه را كه وجود اما جاري نبود، برايمان احيا كرد و از امام خامنه اي هم سپاسگزار هستيم كه تفكرات و انديشه ايشان چراغ راه و حركت ما به سوي تعالي است.


| شناسه مطلب: 33037







نظرات کاربران