گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟ گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟

گریه برای امام حسین(ع)چه ثوابی دارد؟

همیشه زبان، مترجم عقل بوده ولی ترجمان عشق، چشم است. آنجا که اشکی از روی احساس و درد و سوز می‎ریزد، عشق حضور دارد، ولی آنجا که زبان با گردش منظم خود جمله‎های منطقی می‎سازد عقل حاضر است.

به گزارش (ايسنا)، اجر و مزد گريه براي آن حضرت بسيار عظيم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن مي‎باشد. گريه براي آن حضرت سختي‎هاي زمان احتضار را از بين مي‎برد.
امام سجّاد(ع) مي‌فرمايند: "هر مؤمني كه چشمانش براي كشته شدن حسين(ع) گريان شود به طوري كه اشك بر گونه‏‌هايش سرازير گردد، خداوند به سبب آن، او را در غرفه‏‌هاي بهشتي جاي دهد كه روزگاران درازي را در آن‌ها به سر برد1".

امام صادق عليه‌السّلام به مسمع بن عبدالملك فرمودند: "آيا مصائب آن جناب (امام حسين عليه‌السّلام) را ياد مي‎كني؟ عرض كرد: بلي والله مصائب ايشان را ياد كرده و گريه مي‎كنم. حضرت فرمودند: آگاه باش كه خواهي ديد در وقت مردن پدران مرا كه به ملك‌الموت وصيت تو را مي‎كنند كه سبب روشني چشم تو باشد. همچنين فرمودند: اي مسمع گريه بر احوالات حسين (ع) سبب مي‎شود كه ملك الموت بر تو مهربان‎تر از مادر گردد.
گريه بر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) باعث راحتي در قبر، فرحناك و شادان شدن مرده، شادان و پوشيده بودن او در هنگام خروج از قبر است در حالي كه او مسرور است، فرشتگان الهي به او بشارت بهشت و ثواب الهي را مي‎دهند. اجر و مزد هر قطره آن اين است كه شخص هميشه در بهشت منزل كند2".
امام رضا(ع): "بر كسي چون حسين بايد كه گريندگان بگريند؛ زيرا كه گريستن بر او گناهان بزرگ را مي‏‌زدايد. حضرت سپس فرمود: چون ماه محرّم مي‏‌رسيد كسي پدرم را خندان نمي‏‌ديد. غم و اندوه بر او چيره بود تا آن‌كه 10 روز مي‏‌گذشت. روز دهم روز سوگواري و اندوه و گريه او بود و مي‏‌فرمود: اين روزي است كه حسين عليه‏‌السلام در آن كشته شد3".
منبع:
1- ثواب الأعمال: 108 / 1 منتخب ميزان‌الحكمة: 380
2- بحارالانوار، ج44، ص289 و كامل الزيارات باب32، ص101
3- وسائل‌الشيعه: 10 / 394 / 8 منتخب ميزان‌الحكمة: 382


| شناسه مطلب: 33053







نظرات کاربران