اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا

اقدام غیرتمندانه امام حسین (ع) در شب عاشورا

امام حسین (ع) اقدام به جمع آوری خارها و مسطح کردن زمین اطراف خیمه ها نمودند شاید بدین علت بود که عصر عاشورا هنگام خروج اطفال و پراکنده شدن آنان کمتر آسیب ببینند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، امام حسين(ع) براي دفاع بهتر و روان تر در برابر تهاجم دشمن، دستور داد خيمه ها را به يكديگر نزديك كرده و با طناب هاي محكم آنها را به هم پيوند دهند و در اطراف خيمه ها خندقي حفر كرده و آن را از خار و هيزم انباشته كنند، تا در هنگام هجوم دشمن از سه طرف آنان را با خندق هايي شعله ور مواجه كرده و از يك طرف با نيروهاي تدافعي خويش در برابر دشمن ايستادگي كنند.
اين تصميم و تدبير آن حضرت، بسيار اثر بخش و كارساز بود. زيرا بارها دسته هايي از اراذل و گروه هاي جنايت پيشه سپاه عمر بن سعد، قصد هجوم به خيمه گاه امام حسين(ع) را كردند ولي با انبوهي از آتش مواجه شده و از ادامه كار خود منصرف گرديدند.
همچنين امام حسين (ع) در شب عاشورا اقدام به جمع آوري خارها و مسطح كردن زمين اطراف خيمه هاي اهل بيت(ع) نمودند شايد بدين علت بود كه عصر عاشورا هنگام خروج اطفال و پراكنده شدن آنان كمتر آسيب ببينند.
هم اكنون در جايگاه خيمه هاي عاشوراي 61 هجري به صورت نمادين خيمه هايي به عنوان « المخيم الحسيني » برافراشته شده و زائران حسيني در آنجا اشك ماتم مي سرايند.


| شناسه مطلب: 33132







نظرات کاربران