سفر به وادی حج سفر به وادی حج سفر به وادی حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر به وادی حج سفر به وادی حج سفر به وادی حج سفر به وادی حج سفر به وادی حج

سفر به وادی حج" حج مقبول را پاداشی جز بهشت برین نیست

نویسنده در پیش نوشتار آورده است: در چیستی واژه حج، رأی واژه شناسان بر این است که، حج در زبان تازی، قصد، آهنگ و روی آوردن به امر مهم باشد و اشاره به تَرک دیار و یار و زنگار زدایی و دل شستن از حیات و ماندن و سکون و رَستن از بندهای وابستگی بستگان و دلبستگی‎ها، تا بَر دوست و انجام مناسک ویژه به قصد زیارت کعبه در اصطلاح شرع است.

نويسنده در پيش نوشتار آورده است: در چيستي واژه حج، رأي واژه شناسان بر اين است كه، حج در زبان تازي، قصد، آهنگ و روي آوردن به امر مهم باشد و اشاره به تَرك ديار و يار و زنگار زدايي و دل شستن از حيات و ماندن و سكون و رَستن از بندهاي وابستگي بستگان و دلبستگي‎ها، تا بَر دوست و انجام مناسك ويژه به قصد زيارت كعبه در اصطلاح شرع است.
اين حركت هجرت از خود و خداي خانگان و خدايگان است تا خداي يگانه، هدف سير و حركت "اليه" است نه "فيه" كسي را در اين مسير گذر تواند بود، كه پاي افزارش عشق باشد و در دل سرور پروراند و در سر هواي او!
وي مي‎افزايد: ما نيز براي گذر و نظر، هوايي شديم و در صف مدعيان، آهنگ كرديم. بي رنج پيمايش بيابان‏ها و سرزنش خار مغيلان، چون پيشينيان با(هماي سعادت) پروازي آسان بر آسمان مادي و محسوس، كه همگان از نشيب زمين و تقويم زمان، نظاره نمودند كه در اوجيم و عروج.( منت راه و باديه خريديم به سيم). اي كاش در اين سير و سفر روحاني، اوج معني هم حاصل آيد!
پيش نوشتار، داستان سفر، پيشينه كعبه و حج، احكام حج، آداب حج، اعمال حج، پاداش حج گزاران، فلسفه حج، سيري در اماكن و آثار، تحليلي از مناسك حج، كاركردهاي حج، و آسيب شناسي حج از جمله موضوعاتي است كه نويسنده در اين كتاب بدانها پرداخته است.
افتخاري در پاداش حج گزاران احاديث چندي را آورده است از جمله اين دو حديث از پيامبر (ص) :«حج پذيرفته شده بهتر ارزد از دنيا و همه آنچه كه در آن است». و «حج مقبول را پاداشي جز بهشت برين نيست!».
كتاب"سفر به وادي حج" در 160 صفحه براي نوبت اول امسال از سوي انتشارات آواي مطهردر شمارگان 1000نسخه منتشر شده است.




نظرات کاربران