مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا

مسجد شناور جده،شاهکار معماری در دریا

مسجد «شناور» در شهر جده عربستان که در سواحل دریای سرخ ساخته شده همواره موجب جذب بسیاری از گردشگران و زائران برای ادای نماز و مشاهده منظره بیرونی و داخلی آن بوده است. نقاشی ها و دکوراسیون زیبای این مسجد کاملا آن را منحصر به فرد کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، مسجد «شناور» در شهر جده عربستان كه در سواحل درياي سرخ ساخته شده همواره موجب جذب بسياري از گردشگران و زائران براي اداي نماز و مشاهده منظره بيروني و داخلي آن بوده است. نقاشي ها و دكوراسيون زيباي اين مسجد كاملا آن را منحصر به فرد كرده است.
نام رسمي اين مسجد « الرحمه» است در حالي كه عموم مردم به آن مسجد فاطمه زهرا(س) مي گويند. اين مسجد بيشترين بازديد كننده را دارد كه اكثرا مسلمانان و حجاج شرق آسيا هستند.
بر اساس گزارش روزنامه مصري الاهرام، اين مسجد تركيب زيباي معماري نوين و سنتي و هنر اسلامي را در خود تركيب كرده و با شيوه جديد ترين تكنولوژي، تجهيزات و سيستم هاي صوتي و نوري پيشرفته ساخته شده است و موجب جذب تعداد زيادي گردشگر و نمازگزار در هنگام سپيده دم و هنگام غروب شده است.
به اين مسجد نام شناور اطلاق شده كه به دليل محصور بودنش در درياي سرخ است و در هنگام مد و بالا آمدن آب، مسجد گويي شناور در آب است.
منبع:شفقنا


| شناسه مطلب: 33362







نظرات کاربران