موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود

موضوع زیارت وارد کتاب‌های درسی شود

بسترسازی، آموزش، هدایت و تعالی فرهنگی و آشنا کردن مردم با تعالیم مذهبی و معارف ناب مکتب اهل بیت(ع)، وظیفه ذاتی و نرم افزاری حوزه های علمیه و علمای دین است.

متن خبر: به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، سيد وحيد موسويان با اشاره به ضرورت آشنايي كودكان و نوجوانان با مفهوم زيارت به صورت بنيادي، گفت: بسترسازي، آموزش، هدايت و تعالي فرهنگي و آشنا كردن مردم با تعاليم مذهبي و معارف ناب مكتب اهل بيت(ع)، وظيفه ذاتي و نرم افزاري حوزه هاي علميه و علماي دين است.
وي افزود: مبلغان وظيفه سنگيني دارند و اين‌گونه نيست كه تنها متولي بسترسازي زيارت در شهر زيارتي باشند، بلكه مبلغي كه در شهر ديگري منبر مي‌رود و ترغيب به زيارت مي‌كند، نيز نقش خود را ايفا كرده است.
موسويان دومين محور اثرگذاري حوزه هاي علميه در فرهنگ جامعه را ارائه راهكار به ساير دستگاه‌ ها به عنوان يك اتاق فكر هوشمند دانست و تاكيد كرد: زيارت يك امر مذهبي و شاخصه مهم اسلام است و انقلاب اسلامي اسلام را زنده كرد، پس زيارت مي‌تواند به ترويج و گسترش اسلام ناب و انقلاب كمك كند؛ چرا كه انقلاب هم زيارت را احيا كرد.
وي تصريح كرد: يك شهر زيارتي افزون براينكه بايد قابليت‌ها و زيرساخت‌هاي يك شهر عمومي را داشته باشد، بايد از توان تأمين رفاه و معيشت و اقتصاد و نيازهاي عمراني و فرهنگي زائر منطبق بر شاخصه‌هاي فرهنگي آن جامعه نيز برخوردار باشد.
موسويان با تاكيد بر تسهيل جريان زيارت در حريم حرم رضوي (ع) به ويژه منطقه‌اي كه زائران ساكن مي‌شوند، اظهارداشت: در انجام اين روند محوريت بر عهده نيروي انساني است، زيرا نيروي انساني دستگاه‌ها كه براي خدمات رساني به زائران بيشترين ارتباط را با زائر دارند، بايد فرهنگ زيارت را ابتدا تسهيل و سپس عمق بخشند كه در اين صورت ظرفيت كاركردي ميزباني زيارت در سطح بسيار بالاتري از آنچه امروز هست، ارتقاي كمي و كيفي پيدا خواهد كرد.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خراسان رضوي تصريح كرد: شعائر و معارف زيارت كه در واقع شاخصه‌ هاي زيارت است، بايد سامان يافته و در راستاي شعائر الهي تنظيم شود و در اين جهت براي تعميق و اثرگذاري عميق و ماندگار معنوي زيارت براي زائران، بايد به دنبال تدوين و آموزش مناسك و آداب و اخلاق زيارت كامل متناسب با مباني و مفاهيم غني معارف شيعه و اسلام باشد. (پايگاه اطلاع‌رساني زيارت)


| شناسه مطلب: 33377







نظرات کاربران