برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند

برای نخستین بار مرجعیت نجف و امیر ایزدیان دیدار می کنند

حسو هورامی" فعال رسانه ای ایزدی که از نزدیکان امیر ایزدیان است در سخنانی اعلام کرد: حجت الاسلام صالح حکیم و یکی از مشاوران مراجع دینی نجف از امیر تحسین که مقیم هانوفر آلمان است، دعوت به عمل آوردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، "حسو هورامي" فعال رسانه اي ايزدي كه از نزديكان امير ايزديان است در سخناني اعلام كرد: حجت الاسلام صالح حكيم و يكي از مشاوران مراجع ديني نجف از امير تحسين كه مقيم هانوفر آلمان است، دعوت به عمل آوردند.
حسو هورامي هدف از اين ديدار را بررسي روابط شيعه و ايزديان اعلام كرد و افزود كه امير ايزديان نيز به اين دعوت پاسخ مثبت داده و اعلام كرده است كه در آينده اي نزديك به نجف سفر خواهد كرد.
گفتني است كه اين دعوت در ديدار حجت الاسلام صالح حكيم با امير تحسين صورت گرفت و امير ايزديان از وي خواست كه پيام او مبني بر فشار بر مالكي براي رفتن به سمت گفتگو و مذاكره و دوري از جنگ و خشونت در بحران هاي سياسي و ... عراق را به آيت ا.. سيستاني برسانند.
ايزدي‌ها يا ايزديان (به كردي: Êzidî) به پيروان يزيديه يا دين باستاني رايج در منطقه كردستان مي‌گويند.
زبان ايزدي‌ها كردي است. آنان در در عراق بين 600 الي 700 هزار نفر و در دنيا نيز حدود يك ميليون و 500 هزار هستند. بيشتر ايزديان ساكن كردستان عراق، كردستان تركيه، كردستان سوريه و قسمت كردنشين ارمنستان و اطراف تفليس زندگي مي‌كنند.
مصحف رش (كتاب سياه) نام دومين كتاب ايزدي‌هاست.
منبع:شفق نيوز




مطالب مرتبط

نظرات کاربران