پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت

پرده کعبه به حالت پیش از موسم حج برگشت

هدف از این اقدام، حفظ بخش پایینی پرده کعبه مشرفه از اقداماتی مانند چنگ زدن و آویزان شدن حجاج به آن و جلوگیری از ازدحام به هنگام طواف است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نوشته الوطن، محمد بن عبدالله باجوده اعلام كرد آن قسمت از پرده كعبه مشرفه كه طي موسم حج سال 1433 قمري، بالا برده شده بود، روز دوشنبه مجددا به حالت سابق خود برگشت و پايين كشيده شد.
وي اشاره كرد بر اساس طرح مشخص، قسمت انتهايي پرده كعبه مشرفه هنگام تعويض پرده در روز نهم ذي الحجه هر سال بالا كشيده مي شود و اين قسمت تا لحظه اي كه همه حجاج خارج شوند، بالا مي ماند.
باجوده گفت هدف از اين اقدام، حفظ بخش پاييني پرده كعبه مشرفه از اقداماتي مانند چنگ زدن و آويزان شدن حجاج به آن و جلوگيري از ازدحام به هنگام طواف است.
وي افزود اين ماموريت را گروهي از كاركنان كارگاه بافت پرده كعبه مشرفه انجام مي دهند.




نظرات کاربران