آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس

آرزوی دو زوج 75 ساله در کربلا+ عکس

دو زوج 75 سااله که برای دومین بار به زیارت عتبات عالیات و مرقد مطهر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مشرف شده‌اند، آرزوهای بسیار معنوی از خدا می‌کنند، گویا از دنیا خداحافظی کرده و همه چیز را جور دیگری می‌بینند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري به كربلاي معلي، پيرمرد به همراه همسرش كه گويا بيش از 50 سال را در كنار هم سپري كرده‌اند، براي دومين بار است به زيارت عتبات عاليات و قبر مطهر سالار شهيدان اباعبدالله الحسين عليه‌السلام مشرف مي‌شود، اما اين بار با كاروان براي زيارت آقا همراه نشده و گوشه‌اي را براي تفكر به سرنوشت انتخاب كرده‌.
پيرمرد كه اهل اصفهان است خود را رضا وكيلي و همسرش را فاطمه محرابي معرفي مي‌كند، او 80 سال سن دارد و گويا سن همسرش به 75 مي‌رسد؛ از اين‌كه براي دومين بار به پابوسي امام حسين عليه‌السلام توفيق يافته بسيار خوشحال است و البته از امكاناتي كه در اختيار او و خانواده‌اش قرار گرفته بسيار راضي.
وكيلي مي‌گويد: وقتي براي نخستين بار به كربلا مشرف شدم، شهر هيچ امكاناتي نداشت و از كمترين بهداشتي برخوردار نبود و شرايط تشرف هم براي زائران بسيار دشوار، اما اكنون وضعيت كربلا بسيار تغيير كرده است، امكانات بسيار خوبي در اختيار زائران قرار مي‌گيرد و شرايط رفت و برگشت بسيار آسان شده است.
وي چربي خونش بالا است و در اين سن و سال دچار بيماري‌هاي متعددي شده، اما تنها سلامتي‌اش را از آقا نمي‌خواهد، بلكه دعا مي‌كند كه حضرت سيدالشهدا و آقا ابوالفضل العباس عليهم‌السلام گذرنامه همه كساني كه آرزوي زيارت عتبات عاليات و مرقد شريف آن بزرگواران را دارند امضا و اسم آنان را در دفترشان ثبت كنند تا همه بتوانند به پابوسشان بيايند.
اين پيرمرد خوش صحبت، بغضش را فرو مي‌دهد و با آن لهجه اصفهاني شيرينش مي‌گويد: اولين باري كه ضريح مطهر امام حسين عليه‌السلام را ديدم از آقا خواستم كه شب اول قبر به فريادم برسد و من را تنها نگذارد؛ امروز هم دعايم همين است، ائمه اطهار عليهم‌السلام شفاعت كننده هستند، از آن بزرگواران مي‌خواهم كه اين بنده خطاكار را نزد خداوند متعال شفاعت كنند.
اما پيرزن تنها مي‌خندد و مي‌خندد، او كه از حضورش در كربلا بسيار خوشحال است، مي‌گويد 3 پسر و 3 دختر و 10 نوه دارد و يكي از دختران به همراه داماد و نوه‌اش، آنها را در اين سفر زيارتي همراهي مي‌كنند؛ البته پيرزن چيز ديگري هم مي‌گويد «آقا ممنونتيم». [factimage()] http://hajj.ir/hadjwebui/ImageGallery/ImageNews/image_2012121994514061.jpg [imagetitle()] [factimageend()]


| شناسه مطلب: 33505







نظرات کاربران