آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام

آبگرفتگی در مکه و مسجدالحرام

مکه مکرمه برای دومین روز متوالی، شاهد بارش باران رحمت الهی بود، یحیی مساعد الزهرانی فرمانده نیروهای امنیتی حرم شریف مکی اعلام کرد بارانهایی که مسجدالحرام شاهد آن بود، باران شدید نبود و تاثیری بر ضیوف الرحمن و حرکت طواف کنندگان نداشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، مكه مكرمه براي دومين روز متوالي، شاهد بارش باران رحمت الهي بود، يحيي مساعد الزهراني فرمانده نيروهاي امنيتي حرم شريف مكي اعلام كرد بارانهايي كه مسجدالحرام شاهد آن بود، باران شديد نبود و تاثيري بر ضيوف الرحمن و حركت طواف كنندگان نداشت.
به نوشته عكاظ، وي اعلام كرد طرفهاي ذيربط، طرح اضطراري را براي پيگيري اوضاع نمازگزاران و طواف كنندگان وضع كردند.
الزهراني خاطر نشان كرد در نتيجه بارش باران، هيچ موردي از سُرخوردن يا مصدوميت در ميان زائران بيت الله الحرام رخ نداد، نيروهاي امنيتي حرم در تمام مناطق مسجدالحرام براي تسهيل حركت نمازگزاران مستقر شده بودند.
از سوي ديگر الوطن گزارش داد بارش باران بر منطقه مكه مكرمه، سبب مصدوم شدن 11 نفر در نتيجه سوانح جاده اي در طايف و بروز ترافيك در برخي خيابانهاي مكه مكرمه شد.
بر اساس اين گزارش، خيابانهاي مكه مكرمه به ويژه مناطق كم ارتفاع در پي بارش باران، پر از آب شد و تجمع آبهاي ناشي از بارندگي سبب وقفه در حركت خودروها در منطقه خيابان الحج و كمربندي سوم درمنطقه النكاسه شد.
احمد المنصوري سخنگوي رسانه اي اداره كل امور حرمين شريفين اعلام كرد بارش باران، تاثيري بر طواف نداشت و تعداد زيادي پوششهاي پلاستيكي در تمام گذرگاه هاي منتهي به صحن طواف براي جلوگيري از ليز خوردن طواف كنندگان قرار داده شد.
اين در حالي است كه اداره هواشناسي عربستان از احتمال بارندگي در مناطق غرب و مركز عربستان خبر داده است.




نظرات کاربران