هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد

هزینه‌های واقعی عتبات عالیات اعلام شد

هزینه‌ی سفر به عتبات عالیات به‌صورت زمینی از 700هزار تومان تا یک‌میلیون و 200 هزار تومان و اعزام هوایی از یک‌میلیون و 200هزار تومان تا یک‌میلیون و 400هزار تومان است. مردم از طریق دفاتر رسمی که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند، برای اعزام به عتبات عالیات می‌توانند اقدام کنند.

رييس سازمان حج و زيارت كشور گفت: هر كسي ارزش خود را بداند مي‌تواند تحول شگرفي را در درونش ايجاد كند. انسان بايد به اين باور برسد كه تمام آفريده‌هاي خداوند در خدمت تعالي و تكامل اوست، حتا فرشتگان مقرب الهي نيز در خدمت رشد و تعالي معنوي انسان قرار دارند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام سيد‌احمد موسوي در مراسم توديع و معارفه‌ي مدير حج و زيارت استان زنجان و ديدار با كارگزاران حج، ساده‌ترين راه بهره‌گيري از معارف حج را خودشناسي دانست و ادامه داد: حج جاي تسليم است، زيرا تسليم روح همه‌ي عبادت‌هاست. البته خداوند از ما خواسته در اصول دين و براي دست‌يابي به جهان‌بيني كامل و تعميق باورها، از ابزار عقل استفاده كنيم؛ اما تا رسيدن به اين باور، روح تسليم بايد در كالبد انسان حلول پيدا كند تا تحول مورد نظر ايجاد شود.
او بخشش و توبه را مهم‌ترين دستاورد حج دانست و اظهار كرد: اسلام، دين تحول و تغيير است، براي تغيير جهان و دميدن روح معنويت، بايد در جهان تابلوي سلام را بلند كنيم. خدا از كساني نگذرد كه با رفتارهاي خشونت‌آميز و تحريك نظام سلطه، اسلام را خشن معرفي مي‌كنند.
رييس سازمان حج و زيارت كشور در ادامه به عملكرد اين سازمان در حج تمتع امسال اشاره و بيان كرد: حجاج امسال در قالب 451 كاروان از چهارم مهرماه تا 29 مهرماه به عربستان منتقل شدند و پس از انجام فرايض خود، از 10 آبان‌ماه بازگشت‌شان آغاز شد و تا 29 آبان‌ماه به كشور بازگشتند.
او افزود: همه‌ي پروازهاي رفت‌وبرگشت توسط ناوگان داخلي انجام شد. در مرحله‌ي رفت، حجاج با 210 پرواز به عربستان وارد شدند و مرحله‌ي برگشت نيز توسط 202 پرواز با سهولت فراوان و به‌واسطه‌ي تدابير اتخاذشده انجام شد.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت نيز در اين مراسم اظهار كرد: بحث كاهش قيمت سفر به عتبات عاليات كه از سوي برخي رسانه‌ها اعلام شده است، صحت ندارد؛ ولي با مسئولان كشور عراق در حال رايزني براي كاهش اين هزينه براي دوره‌هاي آينده هستيم و در آينده‌ي نزديك، نرخ جديد اعلام خواهد شد.
مسعود اخوان گفت: دوره‌هاي ثبت نام اعزام به عتبات عاليات هر سه‌ماه يك‌بار انجام مي‌شود و ثبت نام جديد از متقاضيان انجام شده است. براي اعزام زائران و علاقه‌مندان در اربعين حسيني و وفات پيامبر اكرم (ص)، ظرفيت لازم وجود دارد و در صورت افزايش تعداد متقاضيان، اعزام‌ها براساس ضوابط انجام خواهد شد.
به گفته‌ي او، هزينه‌ي سفر به عتبات عاليات به‌صورت زميني از 700هزار تومان تا يك‌ميليون و 200 هزار تومان و اعزام هوايي از يك‌ميليون و 200هزار تومان تا يك‌ميليون و 400هزار تومان است. مردم از طريق دفاتر رسمي كه از سازمان حج و زيارت مجوز دارند، براي اعزام به عتبات عاليات مي‌توانند اقدام كنند.
وي با اشاره به اين‌كه اعزام متقاضيان سفر به عتبات عاليات در اين دوره، تا 27 دي‌ماه امسال ادامه خواهد داشت، بيان كرد: نام‌نويسي در سايت پيش ثبت نام اين دوره‌ي عتبات عاليات به نشاني www.atabat.haj.ir به مدت شش روز از نهم تا چهاردهم آذر‌ماه امسال انجام شد. همچنين نتايج قرعه‌كشي 15 آذرماه اعلام شد و روي سايت پيش ثبت نام قرار گرفت.
اخوان ادامه داد: با وجود تذكراتي كه سازمان حج و زيارت به زوار براي سفر با كاروان‌هاي غيرمجاز داده است، همچنان برخي افراد با اين روش به عراق سفر مي‌كنند و متأسفانه با مشكلات عديده‌اي مواجه مي‌شوند. به‌طور مثال، هفته‌ي پيش برخي هم‌وطنان در قالب سه كاروان هوايي به عراق سفر كرده بودند كه به‌دليل صادر نشدن رواديد، مجبور به بازگشت به كشور شدند. سازمان تا‌ كنون با كاروان‌هاي غيرمجاز كه شناسايي شده‌اند، برخورد قاطع كرده است و برخي حتا در مرحله‌ي دادگاه هستند.
او افزود: با توجه به فرارسيدن ماه صفر و استقبال مردم از حضور در كربلا، از مردم درخواست داريم با كاروان‌هاي داراي مجوز سازمان حج و زيارت به عراق سفر كنند تا حادثه و مشكلي براي آن‌ها پيش نيايد.
در اين مراسم، فرامرز بابايي به‌عنوان مدير جديد حج و زيارت استان زنجان معرفي و از خدمات و تلاش‌هاي محمود فيضي تجليل شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران