انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا

انحراف در دین از نگاه سخنران بعثه در کربلا

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدوی‌نیا، در جمع پرشور زائران حسینی در حرم مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام، عشق به نماز را از پیام‌های عظیم عاشورای حسینی عنوان کرد و عزایی که سبب قضا شدن نماز شود را انحراف در دین دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري به كربلا، حجت‌الاسلام سيدعلي مهدوي‌نيا، در جمع پرشور زائران حسيني در حرم مطهر سيدالشهدا عليه‌السلام، عشق به نماز را از پيام‌هاي عظيم عاشوراي حسيني عنوان كرد و عزايي كه سبب قضا شدن نماز شود را انحراف در دين دانست.
وي با بيان اين‌كه امام حسين عليه‌السلام شب عاشورا از بني‌اميه مهلت خواست تا فريضه نماز شب را به جاي آورد و اين نشان دهنده عشق اباعبدالله عليه‌السلام به نماز است، گفت: كساني كه عاشق امام حسين عليه‌السلام هستند هرگز نمي‌توانند نماز نخوانند و از نماز فاصله بگيرند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در عراق همچنين به توجه ياران امام حسين عليه‌السلام به نماز اشاره كرد و با بيان اينكه شهداي كربلا شب عاشورا را به صبح رساندند در حالي كه نماز مي‌خواندند و استغفار مي‌كردند، بر عبرت گرفتن از لحظه لحظه وقايع عاشورا تأكيد كرد.
وي با بيان اين‌كه پيام قيام اباعبدالله الحسين عليه‌السلام، عشق به نماز، عشق به خداي متعال و عشق به راز و نياز الهي است، ابراز كرد:‌ نماز ستون خيمه دين است، اگر در قيامت پذيرفته شود، حساب و كتاب ساير اعمال آسان است، اما اگر رد شود، اعمال ديگر حتي بررسي هم نمي‌شود.
حجت‌الاسلام مهدوي‌نيا با تأكيد بر اين‌كه در نماز لذتي مي‌توان برد كه از همه لذت‌هاي عالم بالاتر است، ادامه داد: كساني كه در نماز خشوع دارند و راز و نياز برايشان ارزشمند است، در دل شب از همه چيز مي‌گذرند تا با خدا راز و نياز كنند.
وي با اشاره به روايتي از امام صادق عليه‌السلام كه فرمودند اگر همه دنيا را به انسان دهند، در برابر قضا شدن يك نماز صبح نمي‌ارزد، گفت: افرادي كه تا پاسي از شب به عزاداري براي امام حسين عليه‌السلام مي‌پردازند در حالي كه نماز صبحشان قضا مي‌شود، در دين انحراف ايجاد كرده‌اند.


| شناسه مطلب: 33552




كربلا بعثه



نظرات کاربران