ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت

ضرورت افزایش تعاملات اجتماعی و سیاسی در بستر زیارت

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان عتبات عالیات، خواستار ارائه راهکاری صحیح برای تبدیل آثار معنوی زیارت به رفتاری ماندگار در زندگی زائران شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري به كربلا، حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي روحانيون و مداحان عتبات عاليات، خواستار ارائه راهكاري صحيح براي تبديل آثار معنوي زيارت به رفتاري ماندگار در زندگي زائران شد.
وي با طرح اين سؤال كه آيا سفر زيارتي عتبات عاليات براي مسؤولان و روحانيان اعزامي تنها يك سفر داراي فضيلت معنوي است يا بايد فراتر از آن، آثار ماندگاري در وجود خود آنان و زائران نيز ايجاد كند، گفت: فلسفه زيارت افزايش معرفت به خدا و اهل بيت عليهم‌السلام است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تفاوت در عمل نسبت به گذشته را از آثار زيارت برشمرد و اظهار كرد: خوشا به سعادت كساني كه پس از زيارت در فكر، منش و رفتار آنان نسبت به گذشته تغيير مثبتي ايجاد مي‌شود، كه اگر تغييري حاصل نشود، جز خسران و ضرر نيست.
وي با اشاره به شرايط يك زيارت مطلوب، خواستار ايجاد رشد معنوي و معرفت‌افزايي در زائران شد و گفت: روحانيان و مداحان كاروان‌ها وظيفه دارند كه در ارتقاي رشد معنوي و معرفتي زائران تلاش كنند تا زيارت عتبات عاليات تأثير ماندگاري در جامعه و زندگي مردم بگذارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندري، انتقال ضريح مطهر امام حسين عليه‌السلام از قم به شلمچه و استقبال بي‌نظير مردم از آن در طول مسير و تشرف ميليون‌ها زائر در سال به كربلاي معلي به ويژه ميليون‌ها زائر عراقي كه با پاي پياده عازم اين شهر مقدس هستند را نشانه عشق و ارادت شيعيان ايران و عراق و سراسر جهان به خاندان اهل بيت‌ عصمت و طهارت عليهم‌السلام دانست و بر تعريف مسير صحيح براي زيارت كه آثار آن در زندگي روزمره هر زائري پايدار بماند، تأكيد كرد.
وي با بيان اين‌كه زيارت بهترين فرصت براي ايجاد تعالي روح و تحول در زائران است، اين وظيفه را بر دوش روحانيان كاروان‌هاي عتبات عاليات دانست و تصريح كرد: روحانيان طبيب دوّار هستند، هم بايد خود تعالي پيدا كنند و هم جامعه را به تعالي برسانند.




نظرات کاربران