پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم

پای ضریح جدید امام حسین برات کربلا رو گرفتم

هنگام اذان ظهر و عصر است، برای شرکت در نماز جماعت به حرم آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌روم، صف‌ها در حال شکل گرفتن است، فرصت را غنیمت می‌شمارم تا با چند زائر که در صف‌های نماز جماعت نشسته‌اند کمی صحبت کنم؛ دو پیرمرد و دو جوان حاصل را نشان می‌کنم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري به كربلا، هنگام اذان ظهر و عصر است، براي شركت در نماز جماعت به حرم آقا اباعبدالله الحسين عليه‌السلام مي‌روم، صف‌ها در حال شكل گرفتن است، فرصت را غنيمت مي‌شمارم تا با چند زائر كه در صف‌هاي نماز جماعت نشسته‌اند كمي صحبت كنم؛ دو پيرمرد و دو جوان حاصل را نشان مي‌كنم.
بهتر است رازش مخفي بماند
نخستين زائري كه پاي گفت‌وگو را با او باز مي‌كنم يك پيرمرد است نزديك 80 ساله؛ گويا گوش‌هايش كمي سنگين است و به سختي صداي من را مي‌شنود. كمي به او نزديك مي‌شوم و با صداي بلند اسمش را مي‌پرسم و اين‌كه از كجا به سفر زيارتي كربلا اعزام شده سؤال مي‌كنم كه پس از چند بار كه گوشش را جلو مي‌آورد تا صداي من را بهتر بشنود، خودش را «محمد حسيني» اهل سراب معرفي مي‌كند.
احساس مي‌كنم خيلي خوشحال است، خوشحال از اين‌كه در صحن و سراي مطهر امام حسين عليه‌السلام نماز جماعت ظهر و عصر را مي‌خواند؛ چند سؤال ديگر مطرح مي‌كنم، واقعا به سختي متوجه مي‌شود، هر سؤال را جواب ديگري مي‌دهد؛ اما مي‌دانم كه بسيار خوشحال است و خدا را بابت اين فرصتي كه به او داده همواره شكر مي‌كند.
تسبيحش را مي‌چرخاند و ذكر مي‌گويد، ذكر الحمدلله، وقتي با او صحبت مي‌كنم به من نگاه مي‌كند، اما دوباره سرش را پايين مي‌اندازد و ذكر مي‌گويد؛ گوشه چشمش حلقه اشكي را مي‌بينم كه از بغضي در دل حكايت مي‌كند، نمي‌دانم چيست، اما هرچه باشد او خود مي‌داند و اربابش اباعبدالله الحسين عليه‌السلام، بهتر است كه رازش مخفي بماند.
امكان سفر زيارتي كربلا از راهي بي‌گمان
چند صف آن طرف‌تر زائر ديگري را مي‌بينم كه دست به دعا برداشته، كمي كه نزديك مي‌شوم و گوشي تيز مي‌كنم، مي‌شنوم كه از خدا مي‌خواهد اين زيارت، زيارت آخرش نباشد؛ وقتي من را مي‌بيند از او نامش را مي‌پرسم. رحمت الله خراساني از اصفهان. اين سومين دفعه است كه به پابوس امام حسين عليه‌السلام آمده است. سال‌هاي 82، 90 و 91.
خدا را هزاران مرتبه شكر مي‌گويد كه طلبيده شده و به اين سرزمين مقدس آمده است. سلامتي و فرج آقا امام زمان عليه‌السلام را از خدا مي‌خواهد و رو به مضجع نوراني امام حسين عليه‌السلام عرضه مي‌دارد كه بسيار هستند افرادي كه آرزوي زيارت قبر مطهر شما را دارند و برايشان امكان ندارد، خودت از راهي بي‌گمان اين سفر را برايشان محيا كن تا به پابوست بيايند.
بايد حضور داشت تا لذتش را درك كرد
علي عليزاده، 25 سال دارد؛ اولين بار است كه به زيارت حرم مطهر امام حسين عليه‌السلام مشرف مي‌شود. مهندس صنايع كارخانه مشهد شن بتن كه با همسرش توفيق زيارت عتبات عاليات را به دست آورده است از احساسش تعريف مي‌كند كه توصيف شدني نيست. مي‌گويد نمي‌توانم احساسم را بيان كنم، بايد اينجا حضور داشته باشيم تا اين لذت درون را درك كنيم.
ضريح جديد امام حسين و هواي كربلا
جوان ديگري كه گفت‌وگوي با من را با استقبال مي‌پذيرد، محمدحسين طاهري از قم است كه 33 سال سن دارد؛ مي‌گويد در بازار فرش كار مي‌كند و از اين‌كه قسمتش شده براي زيارت حرم مطهر امام حسين عليه‌السلام و حضرت ابوالفضل عباس عليه‌السلام به كربلا بيايد بسيار خوشحال است.
وي كه مدت 14 روز به همراه چند تن ديگر مسؤوليت حراست از ضريح جديد امام حسين عليه‌السلام را برعهده داشته است، مي‌گويد ضريح جديد امام حسين عليه‌السلام هوايي‌ام كرد، همونجا از خودش خواستم كه توفيق زيارت كربلا را نصيبم كند كه دعايم خيلي زود مستجاب شد.




نظرات کاربران