اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد

اعدام نویسنده عربستانی به تهمت ارتداد

سازمان دیده بان حقوق بشر درباره احتمال صدور حکم اعدام برای رائف بدوی، نویسنده و فعال عربستانی به تمهت ارتداد هشدار داد.

متن خبر: به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از العالم، سازمان ديده بان حقوق بشر درباره احتمال صدور حكم اعدام براي رائف بدوي، نويسنده و فعال عربستاني به تمهت ارتداد هشدار داد.
اين احتمال در حالي مطرح شده كه يك قاضي عربستاني وي را مرتد دانسته و اعلام نظر در اين باره را به دادگاه بالاتري محول كرده است.
بدوي در ابتدا با اتهام توهين به اسلام در رسانه هاي الكترونيك بازداشت شده بود، اما در جلسۀ محاكمۀ وي در 17 دسامبر (27 آذر) قاضي، پروندۀ او را به دادگاه عالي تري ارجاع داد و توصيه كرد كه وي به اتهام ارتداد، به اعدام محكوم شود.
گفتني است رائف بدوي، موسس سايت «شبكه ليبرال آزاد سعودي» كه به موضوعاتي همچون نقش دين در عربستان پرداخته بود، از تير ماه گذشته در بازداشت به سر مي برد.
به گفتۀ ديده بان حقوق بشر، سايت بدوي حاوي مقالاتي بوده كه در آن از شخصيت هاي ديني بارز عربستان انتقاد شده است.
بنا بر اين گزارش، قضات عربستاني در صدور احكام بيش از آن كه به قوانين مكتوب و رويۀ قضايي استناد كنند، تفسير شخصي خود از شريعت اسلامي را مبنا قرار مي دهند.


| شناسه مطلب: 33575




رائف بدوي



نظرات کاربران