راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها

راه‌اندازی پرواز تهران- نجف هواپیمایی ساها

پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز اعمال تحریم‌های جهان استکبار علیه کشورمان، شهید ستاری برای کمک به ناوگان هوایی کشور و مقابله با تحریم‌های این حوزه، طرحی مبنی بر راه‌اندازی شرکت هواپیمایی ساها را به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، اميرسرتيپ والي اويسي در رابطه با تاريخچه راه‌اندازي هواپيمايي ساها(سرويس ارتباط هـوايي ارتش) اظهار داشت: پس از پايان جنگ تحميلي و آغاز اعمال تحريم‌هاي جهان استكبار عليه كشورمان، شهيد ستاري براي كمك به ناوگان هوايي كشور و مقابله با تحريم‌هاي اين حوزه، طرحي مبني بر راه‌اندازي شركت هواپيمايي ساها را به محضر مقام معظم رهبري ارائه كرد.
راه‌اندازي ساها با فرمان مستقيم مقام معظم رهبري
وي ادامه داد: پس از موافقت مقام عظماي ولايت با اين طرح درسال 1368، هواپيمايي ساها با الگو قرار دادن فرمان ايشان مبني بر "كمك به ناوگان هوايي كشور، پرواز به نقاط محروم و جابجايي كاركنان نيروهاي مسلح و خانواده آنان" كار خود را آغاز كرد.
رئيس شركت هواپيمايي ساها با يادآوري اينكه فرمان ابلاغي مقام معظم رهبري، ساختار اصلي اساسنامه اين شركت را تشكيل داد، افزود: هواپيمايي ساها افتخار دارد تنها شركت هواپيمايي بوده كه با دستور مستقيم رهبر عزيز انقلاب اسلامي تأسيس و سازمان هواپيمايي كشوري براساس اين فرمان، مجوز راه‌اندازي فعاليت هواپيمايي ساها را صادر كرده است.
آغاز به كار ساها
وي با اشاره به زحمات زنده‌ياد دادپي فرمانده وقت منطقه هوايي مهر‌آباد، امير خالقي، امير ساعدي، زنده‌ياد نيكوكار و در رأس آنان شهيد ستاري براي راه‌اندازي هواپيمايي ساها گفت: در ابتداي كار، اين هواپيمايي با تعدادي هواپيماي كوچك F27 پروازهاي خود را به نقاط محروم كشور آغاز كرد.
امير اويسي اضافه كرد: پس از مدتي نيروي هوايي مقتدر ارتش جمهوري اسلامي ايران، هواپيماهاي 747 را در اختيار هواپيمايي ساها قرار داد كه بعد از مورد تأييد قرار گرفتن از سوي سازمان هواپيمايي كشوري، در راستاي جابه‌جايي بار و تجهيزات به كشورهاي آسيايي، اروپايي و آمريكاي جنوبي مورد استفاده قرار گرفت.
وي ورود هواپيماهاي 707 به ناوگان هوايي اين شركت را تدبيري براي گسترش جابه‌جايي مسافران در سطح كشور برشمرد و اظهار داشت: پس از ورود هواپيماهاي 707 و 747 به ساها، هواپيماهاي F27 به دليل عدم امكان به روز رساني دستگاه‌هاي ناوبري، در راستاي تأمين امنيت پرواز مسافران از رده پروازي كنار گذاشته شد.
ساخت آرايش فني 2159 در ايران و شكستن انحصار آمريكا توسط متخصصين كشور
رئيس هواپيمايي ساها با اشاره به اعمال تحريم‌هاي شديد در صنعت هوايي تصريح كرد: به دليل عدم وجود قطعه‌هاي آرايشي فني و تحريم همه‌جانبه براي تأمين قطعات، اين هواپيما براي مدتي از رده پروازي كنار رفت، اما با تلاش متخصصان متعهد ايراني در ساها، نيروي هوايي ارتش و صنايع هوايي وزارت دفاع، ساخت آرايش فني 2159 كه تنها در انحصار آمريكا بود، شكسته و اين قطعه در كشور بومي‌سازي شد.
تجهيز هواپيماهاي 707 و 797 به مدرن‌ترين تجهيزات ناو‌بري و كمك ناو‌بري توسط متخصصين بومي
وي با يادآوري تلاش استكبار جهاني در جلوگيري از فروش هواپيما و قطعات آن به كشورمان خاطرنشان كرد: براي خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان در تحريم صنعت هوايي، با كمك از صنايع هوايي و نيروي هوايي ارتش، در كاري تيمي همانطور كه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي فرموده بودند يد واحده شده و هواپيماهاي 707 و 797 را به مدرن‌ترين تجهيزات ناو‌بري و كمك ناو‌بري روز دنيا مجهز كرديم.
ايران موفق‌ترين كشور منطقه در اورهال هواپيماهاي سنگين و فوق سنگين
امير اويسي با اشاره به فرمايش امام راحل مبني بر اينكه جنگ يك نعمت الهي بود، تصريح كرد: در فشار تحريم‌هايي كه در دوران دفاع مقدس و پس از آن وجود داشت فهميديم كه فقط خود اتكايي مي‌تواند ما را از بيگانگان بي‌نياز كند و اگر اين فشارها نبود به طور قطع امروز به اين توانمندي‌ها دست نيافته بوديم.
وي ادامه داد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، تمام قطعات هواپيما در صورت مواجه شدن با اشكال به خارج از كشور فرستاده و تعمير مي‌شد اما امروز به لطف خدا، اورهال هواپيماهاي سنگين و فوق سنگين در كشور به صورت موفقيت‌آميز انجام مي‌شود و اين امر جمهوري اسلامي ايران را به موفق‌ترين و قدرتمند‌ترين كشور منطقه در اين زمينه تبديل كرده است.
موافقت مقام معظم رهبري با اضافه شدن هواپيماهاي ايرباس به ناوگان ساها
وي با اشاره به درخواست سرلشكر صالحي از مقام معظم رهبري(مدظله العالي) براي خريد هواپيماهاي ايرباس و اضافه كردن آن به ناوگان هوايي ساها افزود: چند روز پس از ارائه اين درخواست، دفتر حضرت آقا طي نامه‌اي موافقت ايشان براي خريد سه فروند هواپيماي ايرباس را به فرمانده كل ارتش ابلاغ مي‌كند كه پس از ابلاغ دستور به فرماندهي نيرو، شركت ساها تمام توان خود براي اجرايي شدن دستور معظم له را بكار گرفته و با وجود تمام موانع و سختي‌ها اين كار به نحو احسن اجرا و نتيجه خدمت ايشان رسانده شد.
رئيس شركت هواپيمايي ساها با تأكيد بر تلاش‌هاي انجام شده براي خريد هواپيما در شرايط تحريم، ابراز داشت: هواپيمايي ساها توانست براي نخستين بار هواپيماي A306 را كه از بهترين هواپيماهاي ايرباس به شمار مي‌رود به كشور وارد كند.
راه‌اندازي هواپيماهاي ايرباس A306 توسط متخصصين شركت ساها
امير اويسي با يادآوري اينكه هواپيماهاي ايرباس A306 بدون بكارگيري گروه پروازي خارجي و توسط متخصصين شركت ساها راه‌اندازي شد، ادامه داد: سعي در ارتقاي توانمندي بومي در صنعت هوايي كشور، ارائه بليط نيم بها به كاركنان نيروهاي مسلح و خانواده‌هاي آنان با وجود تمام افزايش قيمت‌ها و تحريم‌هاي اعمال شده و به كارگيري تمام توان براي ايمن‌سازي پروازها، تلاش براي دور زدن تحريم‌ها، تلاش براي گسترش جابجايي مسافران و... همه در راستاي جلب رضايت‌مندي مقام عظماي ولايت، كمك به ناوگان هوايي كشور، خدمت‌رساني، پيشرفت و اعتلاي كشور و ‌زدن تودهني به دشمنان انقلاب اسلامي است.
شعار ساها "حداكثر ايمني و حداقل تأخير در پرواز"
وي با بيان اينكه "حداكثر ايمني و حداقل تأخير در پرواز" مهمترين راهكار اين شركت است؛ بكارگيري هواپيماهاي 707 به عنوان يكي از ايمن‌ترين هواپيماها در جهان را گواهي بر اين ادعا دانست و خاطرنشان كرد: اين شركت همان نوع هواپيمايي را كه حضرت آقا به عنوان رهبر جامعه اسلامي با آن مسافرت‌هايشان را انجام مي‌دهند در اختيار ساير هموطنان نيز قرار مي‌دهد.
خريد هواپيماهاي برد كوتاه ساها در آينده‌اي نزديك
رئيس هواپيمايي ساها از خريد هواپيماهاي برد كوتاه در آينده‌اي نزديك توسط اين شركت خبر داد و تأكيد كرد: قصد داريم با خريد اين نوع هواپيماها پروازهاي خود را به نقاط محرومي مانند جزاير، دزفول و بيرجند و زاهدان گسترش دهيم.
شكست تحريم‌ها در صنعت هوايي
وي با بيان اينكه تحريم‌هاي وضع شده عليه كشورمان صد در صد قابل خنثي كردن هستند، اظهار داشت: اگر تحريم‌ها كارساز بود شركت‌هاي هواپيمايي كه پيش از انقلاب در كشور ما فقط دو ايرلاين بود به حدود 20 ايرلاين نمي‌رسيد، اين مسئله بيانگر اين است كه ما توانستيم و پس از اين هم مي‌توانيم به نهايت موفقيت دست يابيم.
وي با يادآوري اين كه هواپيمايي ساها يكي از هفت شركت هواپيمايي ثبت شده در كتاب سال ايرلاين‌هاي جهان است، خاطرنشان كرد: شركت‌هاي هواپيمايي كه ثبت جهاني شده باشند در هر نقطه‌اي از جهان اجازه عبور دارند.
راه‌اندازي پرواز تهران نجف در آينده نزديك
امير اويسي از برنامه‌ريزي اين شركت براي راه‌اندازي پرواز به عتبات عاليات خبر داد و تصريح كرد: اولويت اول ما شهرها و كشورهاي مذهبي بوده و در آينده ان‌شاء‌الله پرواز تهران- نجف را راه‌اندازي خواهيم كرد.


| شناسه مطلب: 33586




پرواز تهران نجف



نظرات کاربران