سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره

سردرگمی برای نقل و انتقال فیش عمره

ازدحام جمعیت در اولین روز هفته در کانون حج و زیارت به منظور نقل و انتقال سهمیه حج عمره مفرده خود مردم را سردرگم کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از ايكنا، ازدحام جمعيت در اولين روز هفته در كانون حج و زيارت به منظور نقل و انتقال سهميه حج عمره مفرده خود مردم را سردرگم كرد.
شمار بسياري از متقاضيان عمره مفرده به منظور نقل و انتقال اولويت حج، 2 دي‌ماه در محل كانون حج و زيارت واقع در ميدان توحيد تجمع كرده بودند.
ازدحام جمعيت از ساعات آغازين اولين روز هفته در محل اين دفتر در حالي بود كه چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته نيز اين اختلالاتي وجود داشت؛ كمبود وقت براي نقل و انتقالات و هم‌زمان شدن با زمان ثبت‌نام جديد براي حج عمره از ديگر عواملي به شمار مي‌رفت كه منجر به حضور فشرده مردم در كانون حج و زيارت شده بود.
بخشي از اين متقاضيان افراد مسن و بيماري بودند كه توان مسافرت را نداشته و قصد انتقال اولويت حج خود به ديگري را داشتند؛ اما فضاي كوچك و حضور فشرده مردم در اتاق كار حج و زيارت باعث شده بود علاوه بر رفت‌وآمدهاي فراوان در سالن‌هاي اين كانون، همهمه و گاه سردرگمي مراجعين را به همراه آورده بود.
هرچند مسئولان براي سهولت كار مراجعان سعي كرده با قراردادن نمايندگاني از بانك ملت باري از روي دوش متقاضبان بردارد، اما فضاي محدود و هجوم مردم اين اقدام مثبت حج و زيارت را تحت‌الشعاع قرار داد تا انتقادات مراجعان نسبت به محدوديت فضايي و امكانات در نظر گرفته شده متوجه مسئولان حج و زيارت شود.
مسئولان كانون حج و زيارت براي مقابله با اين ازدحام و تسهيل نقل و انتقال حج عمره مفرده، چهارشنبه هفته آتي، 13 دي‌ماه را به عنوان زمان مراجعه متقاضيان اعلام كردند تا شرايط براي ارائه خدمات مناسب شود.
هاشمي، مدير عامل كانون حج و زيارت اظهار كرد: اين نقل و انتقالات مربوط به زائراني است كه در اولويت اعزام به حج قرار گرفته‌اند كه برخي از مراجعان در كاروان‌ها ثبت نام كرده‌اند و برخي نيز ثبت نام نكرده‌اند اما تصميم گرفته‌اند نوبت اعزام خود را به فرد ديگري انتقال دهند.
وي گفت: سيستم حج و زيارت به‌گونه‌اي است كه اگر كسي ثبت نام كرده باشد، اجازه نقل و انتقال را نمي‌دهد، بنابراين لازم است تا فرد متقاضي از كاروان خود انصراف دهد، تا اين مسئله صورت گيرد؛ در حالي‌كه برخي از مراجعان هنوز انصراف نداده‌اند و همين باعث بروز برخي مشكلات مي‌شود.
هاشمي در مورد دليل اين ازدحام اظهار كرد: در روزهاي پاياني هفته پيش سيستم نقل و انتقال سازمان حج و زيارت تعطيل شد و به همين خاطر امروز شاهد اين ازدحام غير قابل پيش‌بيني بوديم؛ همچنين مردم كارهاي خود را به پايان مهلت‌هاي تعيين شده موكول مي‌كنند وبا اينكه روزهاي قبل فرصت داشتند، اما امروز را براي مراجعه انتخاب كرده‌اند.
وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد اين فشردگي مراجعه طي دو سه روز آينده پايان بيابد و به روال عادي برگردد.


| شناسه مطلب: 33602







نظرات کاربران