راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق

راهکارجدیدبرای تأمین دلار ارسال طلا به عراق

روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه با انتشار گزارشی مدعی کمک دولت عراق به ایران برای دور زدن تحریم ها شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از عصر ايران، روزنامه فايننشال تايمز روز جمعه با انتشار گزارشي مدعي كمك دولت عراق به ايران براي دور زدن تحريم ها شد.
در اين گزارش با اشاره به افزايش ناگهاني ذخائر طلاي عراق در سه ماه گذشته مي نويسد: اين طلاها از سوي ايران به عراق داده مي شود و در ازاي آن ايران از عراقي ها دلار مي گيرد.
اين گزارش به نقل از تحليلگران اقتصادي در لندن مي نويسد: ذخائر طلاي عراق از اكتبر سال جاري ميلادي تا دسامبر(سه ماهه پاييز) از 5 تن به 30 تن افزايش يافته و به نظر مي رسد ايران طلاهاي دريافتي خود از تركيه را درعراق تبديل به دلار مي كند تا خرج تامين نيازهاي اقتصادي خود كند.
اين نشريه بريتانيايي در ادامه همكاري عامدانه مقامات عراقي در دور زدن تحريم ها از سوي ايران را نقض تحريم هاي بين المللي عليه برنامه هسته اي ايران مي داند.
بسياري از كشورهاي همسايه ايران از جمله تركيه و پاكستان از سوي كشورهاي حامي تحريم ايران تحت فشارهستند تا همكاري هاي اقتصادي خود با ايران را متوقف كرده يا كاهش دهند.
بنا بر گزارش هاي غير رسمي، ايران در سال جاري دهها تن طلا به ارزش ميليارد ها دلار را با ليره دريافتي از صادرات نفت و گاز به تركيه از بازار اين كشور خريداري كرده و به ايران منتقل كرده است.
بر اثر تحريم هاي مالي و بانكي اعمالي از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا ورود مستقيم دلار به چرخه اقتصادي ايران نا ممكن شده است و بانك هاي خارجي از بيم جريمه هاي تحريمي مراودات بانكي خود با ايران را به حداقل ممكن رسانده اند. با اين حال ايران اعلام كرده است كه با وجود سخت تر شدن شرايط اقتصادي بر اثر تحريم ها ، اين تحريم نخواهند توانست هدف كشورهاي تحريم كننده در به زانو درآوردن ايران را برآورده سازند.


| شناسه مطلب: 33613







نظرات کاربران