آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد

آلمان معامله تسلیحاتی فرانسه با عربستان را بلوکه کرد

در شرایطی که تصمیم آلمان برای صادرات تسلیحات به عربستان سعودی به شدت در داخل این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است، دولت آلمان معاملات 2 شرکت تسلیحاتی فرانسوی با عربستان را بلوکه کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از خبرگزاري فرانسه، در شرايطي كه تصميم آلمان براي صادرات تسليحات به عربستان سعودي به شدت در داخل اين كشور مورد انتقاد قرار گرفته است، دولت آلمان معاملات 2 شركت تسليحاتي فرانسوي با عربستان را بلوكه كرد.
اين اقدام شامل حدود 350 مورد ازنفربرهاي زرهي سفارشات گارد ملي عربستان به ارزش صد ميليون يورو است.2 شركت تسليحاتي فرانسوي «نكستر» و «لور» سفارش اين خودروها را ريافت كرده بود و شركت خوردروسازي آلماني «دايملر» نيز مسئوليت تحويل آنها را بر عهده دارد. اين در حالي است كه اين شركت تاكنون مجوزي در اين زمينه كسب نكرده است.
اين قرارداد شامل فروش 264 فروند نفربر مدل «آراويس» (Aravis) كه شركت نكستر آنها را ساخته است و 15 آمبولانس و 68 خودرو زرهي مدل (MPCV) براي استفاده در نيروي هوايي ساخت لوهر مي‌شود. «رابرت لوهر» رئيس اين شركت گفت: « دايملر اعلام كرده است كه قوانين مربوط براي تسهيل صادرات در اوايل سال آينده تصويب خواهند شد.»
چندي پيش هفته‌نامه آلماني اشپيگل نوشت كه عربستان سعودي به صورت رسمي از آلمان خواسته است تا بيش از 100 نفر برزرهي مدل «Boxer» به اين كشور بفروشد.
بوكسر پيشرفته‌ترين خودرو دفاعي جهان است و آلمان از آن در افغانستان استفاده مي‌كند. عربستان قصد دارد با خريد اين نفربرها، مدرن ترين تجهيزات جنگي جهان را در اختيار داشته باشد.نفربر بوكسر به ويژه براي نبردهاي خياباني و مقابله با شورشيان مناسب است.
پيش از اين اخباري درباره درخواست عربستان براي خريد تانك لتوپارد مطرح شده بود كه با توجه به كاربرد اين تسليحات در جنگ‌هاي خياباني، انتقادهاي فراواني را در جامعه سياسي آلمان به دنبال داشت.


| شناسه مطلب: 33618







نظرات کاربران