سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است

سفر‌ هوایی از ایران به سوریه متوقف شده است

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: از یک دهه پیش تاکنون همه تعمیرات سنگین هواپیما در داخل انجام گرفته و در زمان حاضر نیز حتی یک هواپیما برای تعمیر به خارج اعزام نمی شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، فرهاد پرورشˈمديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) گفت: اگرچه محدوديت هاي بين المللي شرايط تعميرات هواپيما را سخت تر كرده اما اين روند همچنان در كشور ادامه دارد به گونه اي كه حتي تعمير هواپيماي بوئينگ 747 را در داخل انجام مي دهيم.
وي با بيان اينكه تمام هواپيماهاي هما به صورت دوره اي چك مي شوند، اظهار داشت: اين دوره هاي چك بعضا ممكن است طولاني شود و هواپيماي مورد نظر به سبب نبود قطعه از چرخه پرواز خارج شود اما هيچ هواپيماي زمين گير نداريم و به محض پايان گرفتن دوره چك، هواپيما مجددا به فعاليت پروازي خود ادامه خواهد داد.
پرورش در ادامه تعداد هواپيماهاي فعال ايران اير را 47 فروند برشمرد و گفت: طي چند هفته پيش سه فروند هواپيماي بوئينگ 727 طبق ابلاغ سازمان هواپيمايي كشوري زمين گير شد اما 47 فروند هواپيما با حدود 10 هزار و 500 صندلي در ناوگان هوايي هما فعال است.
** براي آزادسازي نرخ بليت هواپيما هنوز اقدامي نكرديم
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) سپس در خصوص آزادسازي نرخ بليت هواپيما در سال 92 طبق قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در اين مورد هنوز اقدامي نكرديم چرا كه معتقديم به تازگي نرخ بليت هواپيماها افزايش پيدا كرده و بايد صبر كرد .
پرورش افزود: تعيين نرخ بليت و ورود به بازار كار پيچيده اي نيست و به طور قطع اگر قرار است اتفاقي در اين خصوص رخ دهد پس از تعطيلات نوروز و در اواخر سه ماهه نخست سال آينده و به صورت تدريجي خواهد بود.
وي با تاكيد براينكه آزادسازي نرخ بليت هواپيما براساس آنچه قانون برنامه پنجم تعيين كرده است، به صورت دفعي نخواهد بود، اظهار داشت: با تدابيري كه سازمان هواپيمايي كشوري انديشيده كار آزادسازي صورت خواهد گرفت تا شوكي به بازار وارد نشود.
** هيچ پروازي به سوريه نداريم
پرورش سپس در مورد برنامه پروازي هما به سوريه نيز گفت: اكنون هيچ پروازي به سوريه نداريم ضمن اينكه برنامه پروازي هما به اين كشور از مدت ها پيش قطع شده است.
** افزايش اخيرنرخ بليت هواپيما، هزينه ها را پوشش نمي دهد
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) همچنين در خصوص افزايش نرخ بليت پروازهاي داخلي و خارجي گفت: اين افزايش قيمت بليت هواپيما به آن ميزاني نبود كه افزايش قيمت سوخت و نوسانات ارزي را پوشش دهد.
وي با بيان اينكه ميزان پوشش دهي افزايش قيمت بليت هواپيما براي هر يك از شركت هاي هواپيمايي متفاوت بوده است، افزود: افزايش اخير نرخ بليت هواپيما در برخي مسيرها باعث كاهش مسافر شده اما در برخي مسيرها تاثيري نداشته است.
پرورش ادامه داد: در مجموع ضريب اشغال هما (ميزان استفاده مسافر از صندلي ) پايين آمده است هرچند اكنون در فصل سفر قرار نداريم و به طور طبيعي در اين فصل تقاضا براي سفر كاهش پيدا مي كند.
مديرعامل هما با اشاره به اينكه كاهش مسافر ممكن است سبب تغيير برنامه پروازي شركت هاي هواپيمايي شود، اظهار داشت: اين موضوع شايد برخي شركت هاي هواپيمايي را مجبور كند تا بعضي از مسيرهاي پروازي خود را تغيير دهند و به سمت مسيرهايي بروند كه تقاضا براي سفر در آن زياد باشد.
وي با تاكيد براينكه تغيير برنامه پروازي شركت هاي هواپيمايي بايد مديريت صحيح شود، گفت: به طور قطع سازمان هواپيمايي بر اين موضوع نظارت و مديريت خواهد كرد. منبع:ايرنا


| شناسه مطلب: 33629







نظرات کاربران