انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج

انتقاد امام جمعه کربلا از سفر غیرضروری عراقی‌ها به خارج

امام جمعه کربلا با بیان این‌که اربعین ممیز مؤمن است، گفت: با زیارت اربعین می‌توان مؤمن واقعی را شناخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به كربلاي معلي، خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته كربلاي معلي به امامت حجت‌الاسلام شيخ مهدي كربلايي، در صحن مطهر حرم اباعبدالله الحسين عليه‌السلام برگزار شد.
متولي حرم مطهر سيدالشهدا عليه‌السلام در اين مراسم، حبّ، اتباع، التفات و تفاعل را از مراحل دوست داشتن واقعي برشمرد و با تقسيم حبّ به ظاهري و حقيقي اظهار داشت: زيارت واقعي آن است كه هم حب امام حسين عليه‌السلام را داشته، هم از آن حضرت و دستوراتي كه اهل بيت عليهم‌السلام به ما فرمودند، پيروي كنيم.
وي در ادامه با اشاره به فضيلت زيارت اربعين، تصريح كرد: اربعين مميز مؤمن است، با زيارت اربعين مي‌توان مؤمن واقعي را شناخت.
حجت‌الاسلام كربلايي به تبيين معاني مختلف سلام بر اهل بيت عليهم‌السلام پرداخت و گفت: معاني مختلفي براي سلام بر اهل بيت عليه‌السلام ذكر كرده‌اند، سلام واقعي سلامي است كه اذيت امام در آن نباشد و اذيت امام معصيت است، كسي كه معصيت كند در سلام به امام كاذب است.
وي با بيان اين‌كه زيارت با معرفت امام حسين عليه‌السلام نجات دهنده از ضلالت و گمراهي است،‌ با طرح اين سؤال كه اگر اعمال ما را به امام حسين عليه‌السلام نشان دهند آيا آن حضرت از سيره و روش زندگي ما راضي خواهند بود، يا خير خطبه‌ نخست نماز جمعه اين هفته شهر مقدس كربلا را به پايان برد.
امام جمعه كربلا در خطبه دوم نسبت به سفر درماني بسياري از عراقي‌ها به كشورهاي ديگر اعتراض كرد و گفت: بسياري از عراقي‌ها براي درمان بيماري‌هاي خود به كشورهاي ديگر از جمله هند مي‌روند، در صورتي كه عراق توانايي و استعداد اين علم را دارد و تنها بايد دولت فرصت بدهد و امكانات را فراهم كند.
وي با بيان اين‌كه در مسؤوليت بايد علاقه و احترام به قوانين و وجدان كاري داشت و حتي يك دقيقه در كار كوتاهي نكرد، از جمله بر احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي تأكيد كرد و افزود:‌ در عراق بسياري از افراد جان خود را به سبب عدم توجه به تعليمات و مقررات راهنمايي و رانندگي از دست مي‌دهند.
حجت‌الاسلام كربلايي يا تأكيد بر اين‌كه احترم به وقت و ضايع نكردن وقت كاري براي كشور نياز است، برپايي نماز اول وقت آن هم به جماعت را ضروري دانست و گفت: چه چيزي امام حسين عليه‌السلام را خوشحال مي‌كند، امام حسين در روز عاشورا چه كاري انجام دادند، اگر در روز عاشورا با امام بوديد چه كار مي‌كرديد، آيا نماز مي‌خوانديد يا مشغول كار ديگري مي‌شديد؟
وي همچنين با اشاره به فضيلت زيارت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام ابراز كرد: نبايد به وسيله ذكر صلوات و لبيك يا حسين و اشعار دسته جمعي سبب از بين رفتن حواس زائر و مشوش كردن فضاي اطراف حرم شد.
نصيحت به زنان از سخنان پاياني امام جمعه شهر مقدس كربلا بود كه وي بر رعايت حجاب و عفت و امتناع از محرمات تأكيد و توصيه كرد: از هركاي كه سبب ناراحتي خدا و حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها شود خودداري كنيد.


| شناسه مطلب: 33673







نظرات کاربران